۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

هشدار آنکتاد برای مقابله با وقوع مجدد بحران تغییر خدمه

آنکتاد ضمن هشدار به عواقب ایجاد بحران مجدد تغییر خدمه از تمامی کشور‌های ساحلی درخواست کرد تلاش‌های خود را برای باز نگه‌داشتن زنجیره‌های تامین و لجستیک جهانی و همچنین مقابله با ویروس کرونا با ادامه واکسیناسیون دریانوردان ادامه دهند.
کد خبر: ۹۱۶۰۴

هشدار آنکتاد برای مقابله با وقوع مجدد بحران تغییر خدمه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در بیانیه آنکتاد آمده است علی‌رغم تمام تلاش‌های به عمل آمده تغییر خدمه از ۴۰۰ هزار نفر در سپتامبر ۲۰۲۰ به ۲۰۰ هزار نفر در مارس ۲۰۲۱ کاهش یافت و از آن تاریخ تا کنون ۹۰ هزار دریانورد همچنان درگیر بحران خدمه به سر می‌برند.

آنکتاد تاکید کرده است با توجه به شیوع مجدد نوع جدید ویرو‌س کرونا اقدامات سختگیرانه جدیدی با ایجاد محدودیت در بنادر و پرواز‌ها صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود چالش‌های جدیدی برای دریانوردان ایجاد شود.

خوشبختانه واکسیناسیون دریانوردان در حال پیشرفت است و میزان واکسیناسیون دوز دوم و سوم از ۴۱ درصد در ماه نوامبر ۲۰۲۱ به ۵۰ درصد در دسامبر ۲۰۲۱ افزایش یافته است، اما در این میان سهم دریانوردان واکسینه شده در کشور‌های توسعه یافته بیشتر از ۶۰ درصد است.

آنکتاد پیشنهاد می‌کند سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی و ذی‌نفعان دریایی دولتی و خصوصی باید به حمایت از حقوق دریانوردان و رعایت استاندارد‌های بین‌المللی ادامه دهند تا بحران تغییر خدمه ناشی از همه‌گیری دوباره دامنگیر دریانوردان نشود.

از سوی دیگر با شناخته شدن دریانوردان به عنوان نیرو‌های کلیدی واکسیناسیون دوز اول تا سوم آن‌ها همچنان در اولویت قرار گیرد، همچنین تسهیلات لازم برای تغییر خدمه مطابق استاندارد‌های بین‌المللی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد در غیر این صورت دریانوردان انگیزه و اطمینان لازم را نخواهند داشت.

آنکتاد در پایان پیشنهاد می‌کند با حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO و سازمان بین‌المللی کار ILO به منظور رسیدگی به وضعیت و مشکلات دریانوردان پنجره واحدی به صورت آنلاین مشابه آنچه در گمرک کشور‌ها به صورت خودکار فعالیت می‌کند به منظور جمع‌آوری اطلاعات، مشاوره و حل  مشکلات بحرانی ایجاد شود تا دوباره شاهد بسته شدن مرز‌های دریایی و همچنین بحران جدید تغییر خدمه نباشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار