۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

پویش پهلوان تالاب آغاز به کار کرد

انتخاب قهرمان تالاب و محیط‌بان نمونه تالابی سال ۱۴۰۰ طبق روال هر سال هم‌زمان با روز جهانی تالاب‌ها (۲ فوریه ۲۰۲۲ میلادی مصادف با ۱۳ بهمن ۱۴۰۰) در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۸

پویش پهلوان تالاب آغاز به کار کرد

به گزارش مانا؛ پویش پهلوان تالاب یکی از زیر پویش‌های کمپین سهم من برای تالاب است که توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با ایده پردازی تشکل مردمی جمعیت حمایت زمین از سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرده است. این پویش تلاش دارد با افزایش آگاهی میان مردم و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در خصوص وضعیت تالاب‌های ایران، مسئولیت اجتماعی حفاظت از تالاب‌ها را در گروه‌های مختلف مخاطب ارتقا دهد.

در مراسم رونمایی از پوستر پویش پهلوان تالاب، مهری اثناعشری، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از درک بالا، شایسته و عمل به مسئولیت اجتماعی فدراسیون ورزش‌های همگانی در راستای آگاهی افزایی قشر بزرگ مخاطبان آن فدراسیون برای حفظ تالاب‌های کشور قدردانی کرد و گفت: نیاز است تمامی ذی‌نفعان مرتبط با تالاب‌ها از ارزش‌ها و خدمات آن با اطلاع باشند تا بتوانیم آنان را با اهداف حفاظت از تالاب همراه سازیم.

در ادامه سید ابوالقاسم موسوی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با اعلام خرسندی و حمایت از این پویش به فعالیت‌های ۱۰۱۲ تشکل محیط زیستی در کشور اشاره کرد و گفت: ما از برخی از پویش‌هایی که این انجمن‌ها راه‌اندازی و اجرا می‌کنند درس می‌گیریم و در کنار آنان هستیم.

نوید آزارشی، رئیس سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی و نماینده فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با اعلام علاقه‌مندی و همکاری، از برخی از حرکت‌های عمومی این فدراسیون در راستای حفظ محیط زیست گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی ۶۳ رشته را پوشش می‌دهد که هر کدام از این ورزش‌ها یک خانواده بزرگ ورزشی هستند. تلاش می‌کنیم با استفاده از این ظرفیت و کمک به آگاهی رسانی نگاه بهره‎کشی از طبیعت و محیط زیست را به سمت بهره‌وری تغییر دهیم.

در این برنامه که با حضور جمعی از رؤسای انجمن‌های ورزشی در سالن همایش‌های سازمان محیط زیست برگزار شد، حمید نعمتیان مدیر انجمن‌های ورزش‌های همگانی در طبیعت و قهرمان کاراته اعلام کرد: اختتامیه پویش روز ۲۲ بهمن خواهد بود همچنین روز سوم اسفند از سه کمیته هیئت‌های استانی برتر تقدیر شده و به آنان بازوبند پهلوانی اهدا می‌شود.

شهره سلطانی هنرمند ارزنده کشور و علی خسروی پیشکسوت و داور بین‌المللی فوتبال در این برنامه حضور داشتند. به این دو چهره به پاس دغدغه و تفکری که برای حفاظت از تالاب‌ها دارند، تندیس مقام تالاب بان اهدا شد.

در انتها تمامی شرکت کنندگان پوستر پویش پهلوان را امضا کردند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: در نظر داریم به منظور شناسایی، جمع‌آوری و طبقه‌بندی تجربیات موفق مرتبط با حفاظت بهینه اکوسیستم‌های تالابی و تشویق و گسترش فرهنگ تالابی در کشور، برنامه سالانه انتخاب قهرمان تالاب و محیط‌بان نمونه تالابی سال ۱۴۰۰ طبق روال هرسال هم‌زمان با روز جهانی تالاب‌ها (۲ فوریه ۲۰۲۲ میلادی مصادف با ۱۳ بهمن ۱۴۰۰) از قهرمان و محیط بانان نمونه تالابی  در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار کنیم.

معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها  با اشاره به اینکه آخرین فرصت ارسال آثار برای شرکت در این برنامه تا ۲۵ دی ماه سال‌جاری است، تصریح کرد: جایزه قهرمان تالاب در سه بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی و فعالیت‌های اجرایی و مشارکت مردمی اهداء خواهد شد. همچنین شرایط  شرکت در این رویداد به شرح ذیل است.

-    در سه بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی و فعالیت‌های اجرایی و مشارکت مردمی اقدامات انجام شده در پنج سال اخیر (دی‌ماه ۱۳۹۶ لغایت دی‌ماه ۱۴۰۰) مورد پذیرش است.

-    در دو بخش فعالیت‌های اجرایی و مشارکت مردمی تنها اشخاص حقوقی، واجد شرایط شرکت در این رویداد می‌باشند.

-    در بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط شرکت در این رویداد می‌باشند.

-    اشخاص حقیقی و حقوقی که طی پنج سال گذشته عنوان قهرمان تالاب را اخذ نموده‌اند، واجد شرایط شرکت در این رقابت نمی‌باشند.

-    در بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی ارسال اصل مقالات، کتاب و ... الزامی است.

-    در بخش فعالیت‌های اجرایی، دارا بودن نامه تأییدیه (معرفی‌نامه) از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مربوطه الزامی است.

-    در بخش مشارکت‌های مردمی، دارا بودن نامه تأییدیه (معرفی‌نامه) از سوی شبکه تشکل‌های زیست‌محیطی استان مربوطه الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه  به درخواست‌هایی که واجد شرایط فوق‌الذکر نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد عنوان داشت:  فرم‌های دریافتی توسط کمیته داوران بررسی و نتایج آن در روز جهانی تالاب‌ها ۱۳ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و به نفرات برتر تندیس قهرمان تالاب و جوایزی اهداء خواهد شد.

گفتنی است؛ علاقمندان و متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند اطلاعات درخواستی خود را به آدرس: تهران- اتوبان شهیدحکیم- پارک طبیعت پردیسان-ساختمان تحقیقات- طبقه سوم  - معاونت محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها- دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها و آدرس پست الکترونیک wetland.bureau@doe.ir  ارسال کنند و برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۶۲۱۵۵۳۴۹ آقای دکتر حاتمی تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار