۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی و گردشگری سواحل مکران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره " شب های فرهنگی و گردشگری سواحل مکران" از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار تا 24 آذر ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۸۵

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی و گردشگی سواحل مکران از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار، گفت: این جشنواره تا تاریخ ۲۴ آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: با توجه به کم رنگ شدن شیوع کرونا و به منظور افزایش نشاط اجتماعی برگزاری این جشنواره در دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در روستا‌های سواحل مکران، تاکید کرد:  این جشنواره با رویکرد آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری منطقه، هر شب در نقاط مختلف ساحل مکران برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار، جشنواره مذکور در ۲۰ روستای نوار ساحلی شهرستان‌های چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری سواحل مکران هر روز در دو روستا اجرا می‌شود و زمان‌بندی آن‌ها به این صورت است که یک برنامه قبل از نماز مغرب و برنامه دیگر بعد از نماز مغرب که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ اجرا خواهد شد و برنامه روستای دوم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این روستا‌ها سعی می‌شود، توانمندی‌های مردم شناسایی شود، گفت: برنامه‌های مفرحی در قالب تئاتر طنز، موسیقی کلاسیک و سنتی و همچنین ویژه‌برنامه‌های کودکان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره، تاکید بر معرفی فرهنگ و آداب و رسوم منطقه است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی مکران فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان به لحاظ وجود زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در نوار ساحلی مکران در فقر مطلق به سر می‌برد که امید می‌رود با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، شاهد وضعیت مطلوبی در این زمینه باشیم.

جلال زایی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: همچنین یکی از مهمترین دستاورد‌های برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی و  گردشگری سواحل مکران علاوه بر جذب گردشگران و سرمایه گذاران می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر فرهنگی و اجتماعی منطقه کمک شایانی کند.

گفتنی است، جشنواره فرهنگی و گردشگری سواحل مکران توسط سازمان منطفه آزاد چابهار با  همکاری فرمانداری‌ها، شورا‌های اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اجرا می‌شود و می‌توان گفت، این رویداد برای نخستین بار است که خارج از مراکز شهر‌ها در روستا‌های  گردشگری واقع در نوار ساحلی برگزار می‌شود.

در حاشیه برگزاری این برنامه‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار