۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
مدیرکل گمرک پارس جنوبی خبر داد:

صادرات ۱.۶ میلیون تن محموله‌های صادراتی از گمرک پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در هشت ماه امسال یک میلیون و ۶۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۵.۵ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۶

صادرات ۱.۶ میلیون تن محموله‌های صادراتی از گمرک پارس جنوبی

امیر‌عباس حمیدی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با تاکید بر توجه به صادرات محصولات پارس جنوبی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس علاوه بر تولید محصولات مورد نیاز کشور، محصولات متعددی است که تولید و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت ماه امسال ۵۸ هزار تن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است، گفت: این محموله صادراتی به ارزش ۳۰ میلیون و ۲۳۸ هزار دلار از طریق گمرک پارس جنوبی به کشور‌های مختلف صادر شد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، محصولات صادراتی را شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات دانست و بیان کرد: در مجموع در هشت ماه امسال یک میلیون و ۶۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۵.۵ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شده است.

حمیدی با اشاره به کاهش ۴۱ درصدی واردات از طریق این گمرک خاطرنشان کرد: در هشت ماه امسال چهار هزار ۹۶۲ تن انواع محصولات مورد نیاز از کشور‌های مختلف وارد و از طریق گمرک منطقه پارس جنوبی ترخیص شده است.

وی ارزش این کالا‌های وارداتی را ۵۵ میلیون ۳۱۰ هزار دلار دانست و تصریح کرد: در هشت ماه امسال صادرات از گمرک پارس جنوبی بدون احتساب میعانات گازی ۱.۵ میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار