۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

آب‌های شمالی خلیج فارس مواج می‌شود/شناور‌ها احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان با هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس از روز دوشنبه (فردا) به مدت دو روز مواج و متلاطم است.
کد خبر: ۹۱۵۳۷

آب‌های شمالی خلیج فارس مواج می‌شود/شناور‌ها احتیاط کنند

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس، نوار ساحلی و مناطق آبراهی خوزستان تحت تأثیر عبور یک سامانه ناپایدار و وزش باد مواج و توفانی خواهد بود.

وی گفت: انتظار می‌رود با تغییرات جوی، ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۱.۵ متر نیز برسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه سفر‌های دریایی برای قایق‌های صیادی و شناور‌های متوسط باری خطرآفرین است از ملوانان و صیادان خوزستانی خواست تا دو روز آینده به آب‌های شمال غرب خلیج فارس عزیمت نکنند و به طور آنلاین و لحظه‌ای اطلاعات هواشناسی و تغییرات جوی را از طریق درگاه هواشناسی و مرکز پیش بینی دریافت کنند.

سبزه زاری افزود: به دلیل وزش باد نسبتاً شدید، احتمال پاره شده تور‌های ثابت صیادی و واژگونی قایق‌های صیادی در مناطق آبراهی و ساحلی وجود دارد.

به دنبال هشدار زرد هواشناسی، مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از دستگاه‌های اجرایی و امدادی و خدمات رسانی خواست سطح آمادگی خود را برای پیشگیری از حوادث احتمالی افزایش دهند.

شیلات خوزستان نیز از صیادان خوزستانی خواست تا بهبود شرایط جوی ار رفتن به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در روز‌های دوشنبه و سه شنبه خودداری کنند.

صیادان خوزستانی در پاییز امسال بار‌ها به علت شرایط نامساعد جوی، توصیه‌ها و هشدار‌های هواشناسی و شیلات از عزیمت به آب‌ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خودداری کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار