۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

۴۹۲ نفر از کارکنان کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان تست کرونا دادند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی گسترش سویه جدید کرونا موسوم به "امیکرون" در جهان طی ۱۰ روز گذشته ۴۹۲ خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان تست کرونا دادند و نتیجه آنان منفی بوده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۶

۴۹۲ نفر از کارکنان کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان تست کرونا دادند

دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در ۱۰ روز گذشته ۳۲ کشتی با ۶۵۹ خدمه وارد بنادر خوزستان شده‌اند که از ۴۹۲ نفر آنان تست کرونا گرفته شده و مابقی نیز تست منفی کرونا همراه داشتند.

وی گفت: طبق مصوبه استانی ستاد کرونا، تست کرونا از کشتی‌های ورودی به بنادر در ۲۰ مایلی لنگرگاه انجام شده است تا امکان شیوع سویه جدید کرونا به طور کامل از بین برود.

ابول نژادیان افزود: عمده کشتی‌های وارد شده به بنادر خوزستان از کشور‌های امارات متحده عربی، هندوستان، روسیه و برزیل بوده‌اند.

وی دربارۀ ورود اتباع کشور آفریقای جنوبی به بندر امام خمینی هشدار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی موارد ابتلا به سویه امیکرون در ۳۸ کشور گفت: با وجود اینکه مقرر بود به اتباع کشور‌های هندوستان، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم، اما پلیس گذرنامه بندر امام خمینی برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه داده از کشتی خارج و وارد شهر شوند. این در حالی است که تبعه این کشور‌ها حتی اگر تست منفی داشته باشند نباید اجازه ورود به کشور و شهر‌های ساحلی خوزستان را داشته باشند.

ابول‌نژادیان با اشاره به اینکه همه شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند افزود: با این حال باید پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌های ساحلی و بندری استان به خصوص برای خدمه کشتی‌ها به طور کامل اجرایی شود.

وی گفت: با هر دستگاه یا فردی که تست‌ها، مصوبات ستاد استانی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی را برای خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر نادیده بگیرد برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار