۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
معاون هماهنگ کننده ارتش:

حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی بیانگر توان دفاعی ایران است

حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی بیانگر توان دفاعی ایران است
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها بیانگر توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور است.
کد خبر: ۹۱۵۳۵

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به حضور اقتدارآمیز نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس گفت: ما در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد حضور در اقیانوس اطلس را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) داده بودیم که ایشان این پیشنهاد را تصویب کردند و فرمودند که این کار را حتماً انجام دهید و برای ما مهم است که در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم.

معاون هماهنگ ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدام تاریخی نیروی دریایی ارتش در سفر به بندر سن‌پترزبورگ افزود: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بومی سهند و ناوبندر مکران در مأموریت ۱۴۰ روزه امسال به بندر سن‌پترزبورگ سفر و در این مسیر از اقیانوس هند شمالی و هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و اطلس شمالی عبور و به خلیج فنلاند عزیمت کرد.

دریادار سیاری ادامه داد: این ناوگروه حدود ۵۰ هزار کیلومتر را بدون اینکه در بندری پهلو بگیرد، دریانوردی کرد. حضور ناوشکن در هر جای دنیا بیانگر توانمندی و اقتدار آن کشور است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در عرصه آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها و رفتن به بندر سن‌پترزبورگ بیانگر این است که نیروی دریایی از علم، دانش و توانمندی ساخت برخوردار است و این در توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور نیز مؤثر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار