۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

راه اندازی کارگروه ویژه انضباط بخشی فعالیت‌های صید و صیادی در خوزستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات شیلات خوزستان از راه اندازی کارگروه ویژه انضباط بخشی فعالیت‌های صید و صیادی در استان با هدف نظارت بهتر بر صید دریایی و پیشگیری از تخلفات صیادی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۸

راه اندازی کارگروه ویژه انضباط بخشی فعالیت‌های صید و صیادی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، علی دانش مهر در نخستین نشست کارگروه ویژه انضباط بخشی فعالیت‌های صید و صیادی استان خوزستان بر اجرای مفاد کلیدی آیین نامه ماهیگیری مسئولانه تاکید کرد و افزود: این آیین‌نامه در دو محور اصلی پایداری صنعت ماهیگیری و حفظ اشتغال به جد در حال پیگیری است.

وی گفت: با مدیریت مسئولانه می‌توان همه فرصت‌های شغلی که وجود دارد و همچنین تنوع زیستی و اکولوژی صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را حفظ و این امانت را به نسل‌های آینده تحویل داد.

دانش مهر هدف از تشکیل این کارگروه را کنترل و رصد دقیق چالش‌ها و مشکلات بنادر صیادی خوزستان از جمله مشکلات زیرساختی، ایجاد فضای سبز و تامین امکانات رفاهی، معیشتی و پشتیبانی بنادر صیادی و جاده دسترسی مناسب و پیشگیری هوشمند از تخلفات صیادی بیان کرد.  

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان، بکارگیری نیرو‌های تخصصی شیلاتی و افزایش ارتباطات بین بخشی در حوزه‌های مربوطه و همچنین آموزش‌های حرفه‌ای صیادان در خصوص مسائل حقوقی و قضایی را موجب افزایش دانش آن‌ها و بالا بردن کیفیت و راندمان کاری دانست.

رئیس گروه پایش و بهسازی منابع دریایی سازمان شیلات ایران در این نشست نیز گفت: کمیته ماهیگیری مسئولانه در سال ۱۹۹۵ میلادی در سازمان فائو تشکیل شده است و آیین نامه تدوین شده این تیم تخصصی بر محوریت پایداری صنعت ماهیگیری و حفظ اشتغال هدفگذاری شده است.

محمود طالبی زاده اظهار داشت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح دریابست، استقرار زیستگاه‌های مصنوعی و اخذ ایزو برای مراکز آموزش زمینه اجرای "ماهیگیری مسئولانه" نیز فراهم شده است.

وی گفت: حفظ ذخایر ارزشمند صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در گرو پایبندی به قوانین،   برخورد قانونمند و بازدارنده با تخلفات مربوط به صید غیرقانونی و اشتغال پایدار صیادان است.

طالبی زاده افزود: صید غیرقانونی با رو‌های مخرب همچون صید ترال آسیب‌های زیادی به ذخایر آبزیان دریایی در خلیج فارس وارد کرده است و اجرای طرح "دریابست" می‌تواند تا حدودی از فشار به ذخایر دریایی بکاهد و امکان بازسازی ذخایر را فراهم کرد.

صیادان خوزستانی پارسال حدود ۵۱ هزار تن ماهی و میگو توسط بیش از سه هزار فروند شناور و قایق در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار