۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مدیرکل گمرک بوشهر:

ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر ۶۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در هشت ماه امسال ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر با ۶۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از شش میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۹۱۵۰۱

ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر ۶۸ درصد افزایش یافت

بهروز قره‌بیگی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر، حمایت از تولید در راستای تقویت صادرات را از سیاست‌های گمرک دانست و اظهار داشت: گمرک بوشهر نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد به گونه‌ای که یک ششم محصولات غیرنفتی ایران از گمرکات این استان صادر می‌شود.

وی از افزایش ۶۸ درصدی صادرات کالا در هشت ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت تراز تجاری استان بوشهر از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است به‌گونه‌ای که ارزش صادرات با احتساب میعانات گازی استان با ۶۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به شش میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار رسید.

قره‌بیگی صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به لحاظ حجمی ۱۷ میلیون ۲۹۹ هزار تن کالا دانست و بیان کرد: این میزان صادرات با احتساب میعانات گازی نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بوشهر، میزان صادرات محصولات از گمرکات این استان بدون احتساب میعانات گازی در هشت ماه امسال را ۱۷ میلیون و ۱۶۲ هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: ارزش صادرات محصولات بدون احتساب میعانات گازی در هشت ماه امسال شش میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار است که رشد ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

قره‌بیگی از کاهش واردات در هشت ماه امسال از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در هشت ماه امسال ۳۱۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که کاهش پنج درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی ارزش کالا‌های وارداتی از گمرکات استان بوشهر در هشت ماه امسال را ۸۵۲ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: ارزش کالا‌های وارد شده در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار