۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

افزایش ۲۲ درصدی واردات کالا از بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات تخلیه و واردات کالا در بندر خرمشهر در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۴۸۷

افزایش ۲۲ درصدی واردات کالا از بندر خرمشهر

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت تخلیه کالا‌های عمومی نیز در بخش  فله خشک، جنرال کارگو و متفرقه در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب بندر خرمشهر برای ارتباط تجاری با کشور‌های منطقه در خصوص حمل و نقل کانتینری افزود: از ابتدای سال جاری عملیات تخلیه کالای کانتینری بر اساس تعداد TEU در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در هشت ماهه سال جاری ۶۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه کامیون در بندر خرمشهر تردد داشته‌اند که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، بندر خرمشهر ۹ درصد افزایش داشته است.

بندرخرمشهر با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان تجاوز نظامی رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران منهدم و نابود شد.

بازسازی این بندر راهبردی که تا پیش از شروع جنگ تحمیلی ۴.۵ میلیون تن کالا در آن تخلیه و بارگیری می‌شد پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد شروع شد.

رونق تجاری این بندر و بازگشت به جایگاه واقعی در اقتصاد کشور به لایروبی اروندرود، معافیت‌های گمرکی و بازرگانی و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، کشتیرانی و توسعه روابط تجاری با کشور‌های حوزه خلیج فارس بستگی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار