۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

سازمان‌های مردم نهادی که از دریانوردان حمایت می‌کنند

بسیاری از دریانوردان شاید نمی‌دانند هنگام برخورد با مسائل مختلف و نیاز به مشاوره و اطلاعات مربوط به حرفۀ دریایی از کدام سازمان ها‌ی مردم نهاد می‌توانند تقاضای کمک و مشاوره کنند.
کد خبر: ۹۱۴۸۵

سازمان‌های مردم نهادی که از دریانوردان حمایت می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ اسامی بعضی سازمان‌هایی که در مواقع لازم دریانوردان می‌توانند مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند به شرح زیر می‌باشد.

برای اطلاع از خدمات این مرا‌کز دریانوردان می‌توانند به سایت marineinsight.com مراجعه کنند تا اطلاعات تماس در اختیار آنان قرار گیرد.

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF): این فدراسیون در سال ­­­۱۸۹۶ تاسیس شد و در حال حاضر مدافع منافع اتحادیه جهانی کارگران حمل و نقل در جهان می‌باشد و با سازمان‌های IMO و ILO و همچنین سازمان بین المللی هوانوردی (ICAO) همکاری و مشارکت دارد.
سازمان بین‌المللی کار (ILO): این سازمان بازوی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود که با استاندارد‌های بین‌المللی کار سر و کار دارد، به عنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد. این سازمان  مقرراتی در رابطه با شرایط کار و دستمزد و رعایت  استاندارد‌های محل کار دریانوردان وضع کرده و در تدوین و شکل‌گیری کنوانسیون‌هایی مانند کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶)، نقش مؤثری داشته است.
شبکه بین‌المللی رفاه و کمک دریانوردان (ISWAN): یک مؤسسه خیریه به منظور ارائه خدمات رایگان برای رفع مشکلات فردی دریانوردان است که خدمات آن‌ها به صورت شبانه روزی در طول سال به دریانوردان قابل ارائه است این سازمان با عنوان SeafarerHelp  نیز شناخته می‌شود.
مؤسسه AoS‌:  این مؤسسه به دریانوردان در همۀ بنادر اصلی بدون توجه به ملیت آن‌ها کمک و مشاوره می‌دهد این سازمان در سال ۱۹۲۲ در گلاسکو تاسیس شد و ارتباط خوبی با ILO و ITF دارد.
انجمن مقابله با دزدان دریایی MPHRP: یک اتحادیه متشکل از مالکان کشتی، مدیران، بیمه گران و انجمن‌های رفاهی است که برای کمک به دریانوردان و خانواده‌های آنان که از محل دزدی دریایی آسیب دیده اند کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار