۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

سه دستگاه الکترو شوک تحویل بیمارستان قلب بوشهر شد

سه دستگاه الکترو شوک اهدایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تحویل بیمارستان قلب بوشهر شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۳

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تحویل سه دستگاه الکتروشوک اهدایی این اداره کل به بیمارستان قلب بوشهر خبر داد.

سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نیاز بیمارستان قلب بوشهر، در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تعداد سه دستگاه الکتروشوک به مبلغ ۶۴۵ میلیون تومان را خریداری و در اختیار بیمارستان قلب بوشهر قرار داد.

وی افزود: دستگاه الکتروشوک یا دفیبریلاتور از دستگاه‌های پایه پزشکی است که وجود آن در تمام بخش‌های بیمارستانی، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و آمبولانس‌ها واجب و ضروری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: این اداره کل پیش از این نیز در راستای تامین سلامت عمومی جامعه و کمک به ایمن سازی عمومی نسبت به خرید دستگاه پلاسما فریزیس و دستگاه ضد عفونی اقدام و به بیمارستان بوشهر و سازمان انتقال خون اهدا کرد.

گفتنی است، از دستگاه الکتروشوک (دفیبریلاتور) برای اعمال یک شوک الکتریکی قوی به بیمارانی که قلب آن‌ها به دلیل آریتمی از کار افتاده باشد استفاده می‌شود.

شوک الکتریکی اعمال شده به قلب در برخی موارد باعث بازگشت ریتم قلبی به حالت اولیه می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار