۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا سه شنبه مواج و توفانی است/شناور‌ها احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان تا سه روز آینده مواج و توفانی است.
کد خبر: ۹۱۴۸۱

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا سه شنبه مواج و توفانی است/شناور‌ها احتیاط کنند

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد با وزش شدید باد، آب‌های شمال غرب خلیح فارس متلاطم بوده و برای سفر‌های دریایی و فعالیت شیلاتی مناسب نیست.

وی گفت: ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس بین ۱ تا ۱.۲ متر متغیر خواهد بود.

سبزه زاری از شناور‌های صیادی و باری خواست تا دو روز آینده سفر‌های دریایی خود را متوقف و تا بهبود شرایط پایدار جوی به تعویق بیندازند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درادامه افزود: به علت وزش باد‌های شدید در مناطق آبراهی و ساحلی، احتمال پاره شدن تور‌های ثابت صیادی و تاسیسات فراساحلی و واژگونی قایق‌های سبک در مناطق ساحلی وجود دارد.

سبزه زاری افزود: با توجه به این پدیده احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، خسارت به قایق و شناور‌های کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی در شمال غرب خلیج فارس وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود نسبت به ممانعت از شنا، احتیاط در تردد‌های دریایی به ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی اقدام شود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی و احتمال بروز حوادث غیرمترقبه، از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی به کار گیرند.

این مدیریت همچنین نسبت به فعالیت قایق‌ها و شناور‌های تفریحی و گردشگری در مناطق ساحلی هشدار داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار