کتاب «مردان آب، مردان آهن» منتشر شد

کتاب «مردان آب، مردان آهن» منتشر شد
بسیاری از اردبیلی‌ها هنوز نمی‌دانند در جریان دفاع هشت ساله، دلیرمردانی از این دیار در جنگ روی آب نیز به دفاع ایستادند؛ به تازگی کتابی از شهدای اردبیلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رو نمایی شده که «شاهد مجتهدزاده اردبیلی» در تدوین آن بسیار کوشیده است.
کد خبر: ۹۱۴۷۶

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، هم‌زمان با برپایی سیصدوسی‌اُمین شب خاطره در روز پنجشنبه ۴ آذرماه، کتاب «مردان آب، مردان آهن» شامل خاطرات تکاوران اردبیلی نیروی دریایی ارتش نوشته شاهد مجتهدزاده اردبیلی نیز در سالن سوره حوزه هنری رونمایی شد.

این کتاب شامل مصاحبه‌هایی است که شاهد مجتهدزاده اردبیلی مؤلف کتاب، با ۱۱ تن از تکاوران اردبیلی نیروی دریایی ارتش، از جمله ناخدا یکم بازنشسته هوشنگ صمدی کلخوران، ناخدا احد مردآزاد، ناوسروان موسی قربانی، ناوسروان حمید خدابخش، رحمت حسن‌زاده، علی یزدان‌خواه، علی ابراهیمی نیاری، حیدر حاجعلی‌زاده نیاری، جعفر رحمانی، فرهنگ آذین و شادروان جابر چاوشلو که با فرماندهی ناخدا صمدی در فتح خرمشهر نقش داشتند، انجام داده است.

نویسنده در بخش شهدا نیز خاطرات هم‌رزمان و خانواده شهدای گرانقدر دریادار دوم شهید عسگر محتاج، جاویدالاثر دریادار دوم کاظم نظافت، جاویدالاثر ناوسروان حسن اعتباریان، جاویدالاثر ناوسروان منوچهر عباسی، ناوسروان غلامحسین ملک‌پور و ناوسروان مشیت‌الله معصومی را به نگارش درآورده است.

کتاب «مردان آب، مردان آهن» خاطرات تکاوران و شهدای نیروی دریایی استان اردبیل با مقدمه «ناخدا یکم بازنشسته هوشنگ صمدی کلخوران» است که توسط حوزه هنری اردبیل تولید شده و از سوی انتشارات سوره مهر، در ۱۵۲ صفحه و قطع رقعی در سال ۱۴۰۰ به قیمت ۳۵۰۰۰ هزار تومان چاپ شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار