۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

جاده بندر اروندکنار به آبادان دو بانده می‌شود

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از شروع مرحله سوم طرح دو بانده شدن جاده بندر اروندکنار به آبادان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۷۱

جاده بندر اروندکنار به آبادان دو بانده می‌شود

رضا امیرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: امسال این طرح از طریق اعتبارات ملی شرکت ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور که زیر‌مجموعه وزارت راه و شهرسازی است تامین اعتبار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله سوم طرح دو بانده شدن محور ارتباطی بندر اروندکناربه آبادان در ۱۸.۵ کیلومتر طول اجرا می‌شود، افزود: جاده اروندکنار به آبادان بیش از ۳۰ سال با توجه به اینکه در ردیف بودجه استانی قرار داشته، بلاتکلیف مانده است که توانستیم این طرح را در بودجه ۱۴۰۰ به ردیف‌های ملی بودجه اضافه کنیم.

امیرپور اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی در بودجه، به دنبال این هستیم فاینانس داخلی ماده ۵۶ را به اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان  از طریق بانک توسعه تعاون تامین اعتبار کنیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان  افزود: طبق برنامه این طرح در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد و یکی از مطالبات مردم منطقه محقق خواهد شد.

جاده ۴۵ کیلومتری بندر اروندکنار به آبادان یکی از جاده‌های مهم و پرتردد است، که هر ساله میزبان راهیان نور از سراسر کشور است.

این جاده پرتردد همه ساله به علت تردد زیاد شاهد حوادث ناگوار رانندگی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار