۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

درگیری گشت دریایی دانمارک با دزدان دریایی در خلیج گینه ۴ کشته داد

گشت دریایی دانمارک مستقر در خلیج گینه در پی در‌گیری با دزدان دریایی در نزدیکی سواحل نیجریه چهار دزد دریایی را کشته و یک نفر را زخمی کرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۷

درگیری گشت دریایی دانمارک با دزدان دریایی در خلیج گینه ۴ کشته داد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این حادثه در تاریخ ۲۴ نوامبر در ۳۰ مایلی مرز دریایی نیجریه هنگامی رخ داد که نیرو‌های ویژۀ دریایی دانمارک به کشتی حامل دزد‌ان دریایی مشکوک شده و در نهایت نسبت به شلیک تیر‌های اخطار اقدام کردند، اما دزدان دریایی در تقابل با گشت دریایی متقابلاً به تیراندازی خود علیه گشت دریایی ادامه دادند که در نهایت چهار دزد دریایی کشته و یک نفر مجروح شد.

در این حادثه چهار دزد دریایی دیگر نیز فرار کردند، اما به پرسنل دانمارکی شناور Esbern Snare آسیبی وارد نشد.

Anne H. Steffensen مدیرعامل کشتیرانی دانمارک پس از این حادثه اعلام کرد از آنجایی‌که خلیج گینه خطرناکترین منطقه برای حمل و نقل دریایی است به نظر می‌رسد باید نسبت به حضور بیشتر سربازان دانمارکی در این منطقه اقدام کنیم و مطمئن هستیم دزدی دریایی هزینه دارد و کشور‌های ذی‌نفع دریایی باید در امر مبارزه با دزدی دریایی مشارکت لازم را داشته باشند.

بر اساس گزارش دفتر بین‌المللی دریانوردی وابسته به IMO، دزدی دریایی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۲۸ مورد کاهش یافت د‌رحالی‌که در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۴۶ مورد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار