۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

۹۷۶ میلیارد دلار ارزش ناوگان دریایی ۱۰ کشور برتر جهان

۱۰ کشور صاحب بیشترین تعداد کشتی در جهان ۹۷۶ میلیارد دلار دارایی دارند. در این رتبه بندی چین در رده اول قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۴۵۴

۹۷۶ میلیارد  دلار ارزش ناوگان دریایی ۱۰ کشور برتر جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، چین با ۱۹۱ میلیارد دلار دارایی بیشترین تعداد کشتی‌های کانتینری را در اختیار دارد و از افزایش نرخ کانتینری در سال ۲۰۲۱ بیشترین بهره را برده است.

در مجموع ۵۱۶  کشتی از ژانویه ۲۰۲۱ به بعد در جهان سفارش داده شده که ۴۶ درصد آن‌ها  توسط  سه  خط کشتیرانی  چینی صورت گرفته است.

ژاپن

ژاپن با ۱۸۷ میلیارد دلار دارایی ناوگان دریایی از رتبه اول سال‌های قبل  در سال ۲۰۲۱ به ردۀ دوم سقوط کرد. در بین ۱۰ کشور برتر ژاپن  دارای بالاترین LPG میزان کشتی‌های گاز‌بر ال پی جی با ۷.۴ میلیارد دلار است است همچنین ارزش کشتی‌های حامل خودرو و تحت مالکیت ژاپن نیز به ۱۳.۴ میلیارد دلار می‌رسد که در مقایسه با ۲۰۲۰  حدود ۶.۱  میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

یونان

یونان از ژانویه سال ۲۰۲۱ به مقام سوم این رده بندی صعود کرده و ارزش ناوگان این کشور ۹۳.۲ میلیارد دلار بود  که از ابتدای سال جاری میلادی  تاکنون به ۱۴۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. یونان مالک بزرگترین ناوگان نفت‌کش جهان است که در‌آمد این ناوگان در ۲۰۲۱ در پایین‌ترین سطح خود باقی ماند. یونان همچنین ناوگان با ارزش کشتی‌های LNG را دارد که از ابتدای سال تا کنون دو میلیارد دلار به ارزش ناوگان آن افزوده شده ارزش ناوگان فله یونان امسال از ۲۸ میلیارد دلار به ۵۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

آمریکا

آمریکا با مجموع ۹۶ میلیارد دلار دارایی ناوگان به رتبه ۴ سقوط کرده است که از این رقم ۵۶ میلیارد دلار آن مربوط به کشتی‌های کروز مسافری است  این کشور به عنوان بزرگترین مالک کشتی‌های کروز جهان شناخته می‌شود که مجموع دارایی این ناوگان در سال جاری هفت میلیارد دلار افزایش یافت این کشور همچنین در بخش کشتی‌های رورو دارای ۲.۱ میلیارد دلار دارایی است.

سنگاپور

سنگاپور از ژانویه  سال ۲۰۲۱  با حدود ۷۸ میلیارد دلار دارایی در بخش حمل و نقل فله و کانتینری در جایگاه پنجم قرار گرفته و تنها ارزش ناوگان کانتینری این کشور در سال جاری از ۱۰ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت که رقم قابل توجهی است. سنگاپور بیشترین تعداد کشتی‌های کوچک کانتینری را در اختیار دارد  که به تثبیت جایگاه این کشور در رتبه پنجم منجر شده است. همچنین خرید و فروش کشتی‌های دست دوم نیز به دارایی ناوگان این کشور افزوده است.

آلمان

آلمان با ۷۶.۸ میلیارد دلار دارایی در رتبۀ ششم باقی ماند که در سال جاری ۳۴ میلیارد دلار به ارزش ناوگان آن افزوده شده است.

کرۀ جنوبی

کرۀ جنوبی در رتبه هفتم ارزش دارایی  قرار دارد و از انگلیس پیشی گرفته و ارزش کل ناوگان این کشور به ۵۸ میلیارد دلار می‌رسد که از ابتدای سال جاری ۲۴ میلیارد دلار بالا رفته است  سرمایه‌‍گذاری کرۀ جنوبی در بخش کشتی‌های گاز‌بر LNG و LPG در سال جاری به دو برابر افزایش یافته که در حال حاضر ۱۵ فروند از آن‌ها در دست ساخت می‌باشد.

انگلیس

 ناوگان دریایی انگلیس در مجموع ۵۴ میلیارد دلار ارزش دارد که به رتبه هشتم سقوط کرده و ارزش کل دارایی آن در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵ میلیارد دلار افزایش یافته و بیشترین دستاورد‌ها را در حمل و نقل فله و کانتینری دارد.

تایوان

تایوان رتبه نهم دارایی ناوگان را با ۴۷ میلیارد دلار به خود اختصاص داد که ۳۲ میلیارد دلار آن تنها از ناوگان کانتینری به دست آمده است این کشور در سال جاری ۱۰۷ کشتی سفارش داده که ۲۰ درصد کل سفارش‌های ثبت شده در جهان است.

نروژ

نروژ از ابتدای سال جاری با یک پله سقوط و ۴۳  میلیارد دلار دارایی به  رتبۀ دهم رسید که ناشی از سرمایه گذاری در ساخت کشتی‌های جدید با فنّاوری‌ها و سوخت‌های جدید می‌باشد. برخی قرار‌داد‌های این کشور به حالت تعلیق در‌آمد و تمام بخش‌های مختلف را تحت شعاع قرار داده و نیم میلیارد ارزش خود را از دست داده است. ارزش دارایی این کشور اگرچه در آمار و ارقام نمی‌گنجد، اما دارای بیشترین کشتی با فنّاوری‌های جدید و میزان سرمایه گذاری برای ساخت آنهاست که دارایی دریایی آن  با سایر کشور‌های این جدول  برابری می‌کند.

۹۷۶ میلیارد  دلار ارزش ناوگان دریایی ۱۰ کشور برتر جهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار