۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

آسیا بزرگترین تأمین کننده نیروی انسانی دریانورد در جهان

آسیا با سهم ۴۱ درصد‌ی به عنوان بزرگترین تأمین کننده نیروی انسانی جهان در سال ۲۰۲۱ شناخته شد.
کد خبر: ۹۱۴۴۶

آسیا بزرگترین تأمین کننده نیروی انسانی دریانورد در جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ براساس جدید‌ترین گزارش منتشر شده از سوی آنکتاد فیلیپین بالاترین رتبه را در تأمین نیروی انسانی ملوان و افسر دریانورد دارد. اندونزی، چین، هند و فدراسیون  روسیه به ترتیب در گروه‌های بعدی قرار دارند.

در واقع ۴۱ درصد از نیروی دریانورد جهان توسط این کشور‌ها آموزش دیده و وارد حرفه دریانوردی می‌شوند.

بر اساس این گزارش آموزش و صدور دریانوردان منابع مهم درآمد برای کشور‌های تأمین کننده به شمار می‌روند. به عنوان مثال فیلیپین در سال ۲۰۱۹، حدود ۶.۵ میلیارد دلار از محل صدور دریانوردان کسب درآمد کردن که این میزان  در سال ۲۰۲۰ با اندکی کاهش به علت شیوع کرونا و بحران تغییر خدمه به ۶.۴ میلیارد دلار رسید.

براساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود چین بتواند جای رتبۀ فیلیپین را در رده بندی جهانی آموزش  نیروی انسانی دریانورد بگیرد.

در ادامۀ گزارش آنکتاد آمده است آسیا در زمینۀ مدیریت بندری زنان شاغل در بنادر نیز پیشتاز است به گونه‌ای که سهم ۳۹ درصدی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

کارشناسان آنکتاد بر این عقیده هستند که شیوع کرونا بر آموزش و جذب نیروی انسانی دریایی تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته و اُفت آموزش دریایی و کاهش تعداد افراد آموزش دیده را سبب شده است.

 براین اساس بحران تغییر خدمه باعث شد که صد‌ها هزار دریانورد برای مدت طولانی پیش از زمان قرار‌داد در دریا سرگردان شده و قادر به ثبت نام مجدد برای حضور در دریا نباشند.

خوشبختانه مقامات صنعت کشتیرانی و کمیتۀ ایمنی دریانوردی IMO با تصویب قوانینی نسبت به حل بحران تغییر خدمه اقدام کرده و دریانوردان را به عنوان نیرو‌های کلیدی  قلمداد کردند.

آسیا بزرگترین تأمین کننده نیروی انسانی دریانورد در جهان

آسیا بزرگترین تأمین کننده نیروی انسانی دریانورد در جهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار