۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

افتتاح مرکز آموزش باغ موزه محیط زیست در بندر ماهشهر

مرکز آموزش باغ موزه محیط زیست بندر ماهشهر با حضور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۳

افتتاح مرکز آموزش باغ موزه محیط زیست در بندر ماهشهر
به گزارش خبرنگار مانا، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در مراسم افتتاح مرمز آموزش باغ موزه محیط زیست ماهشهر گفت: این مرکز که در نوع خود در جنوب غرب کشور بی نظیر است شامل قسمت‌های آزمایشگاهی، آمفی تئاتر و مرکز آموزش است وامیدواریم مورد استفاده مردم و پرسنل محیط زیست قرار بگیرد.

محمدجواد اشرفی گفت: مرکز آموزش باغ موزه محیط زیست به مساحت دو هزار مترمربع، در دو طبقه به مساحت ۴۰۰ مترمربع ساخته شده است.

به گفته وی احداث این مرکز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای است که در سال ۱۳۹۵ بین معاونت عمرانی استانداری خوزستان، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شهرداری و فرمانداری بندر ماهشهر، پتروشیمی نوید زرشیمی و پتروشیمی بندر امام منعقد شد.

وی گفت: این پروژه در ۱۴ هکتار مساحت احداث خواهد شد که امروز فاز اول طرح افتتاح شد.

اشرفی در پایان با اشاره به توسعه فاز‌های بعدی این مرکز گفت: در فاز‌های بعدی قسمت اداری، مهمانسرا، موزه تاریخ طبیعی و رصدخانه احداث می‌شوند، البته با توجه به شرایط سنگین ساخت و ساز کنونی، اولویت بر ساخت بخش‌های است که بتوانیم هرچه سریع‌تر تکمیل و مورد استفاده قرار بگیرد که از جمله این بخش‌ها میتوان به حوزه پایش اشاره کرد و سپس تکمیل مراحل بعدی با مشارکت صنعت را در برنامه‌های آتی داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار