۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر امام خمینی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی از چهار طرح مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان در بندر امام خمینی دیدن کرد.
کد خبر: ۹۱۴۰۱

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا، علی‌اکبر صفایی که برای سفری دو روزه وارد خوزستان شد از روند اجرا و پیشرفت چهار طرح احداث شبکه گازرسانی، جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان، زیرسازی رمپ و لوپ تقاطع غیرهمسطح و احداث بزرگراه بازدید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در این بازدید گفت: برای بندر امام خمینی به واسطه اینکه میزبان عمده کالا‌های اساسی در شهر بندری است، بسیار مهم است که کشتی‌ها حداقل زمان را در پای اسکله سپری کنند و کالا‌ها هرچه سریع‌تر تخلیه شوند.

عادل دریس افزود: با روشی که در حال انجام است به طور متوسط  هشت تا ۱۰ روز زمان می‌برد که یک کشتی متوسط تخلیه شود، اما با برنامه‌ریزی که صورت گرفت و در راستای طرح جامع مصوب، ایجاد و راه‌اندازی چند پایانه مکانیزه غلات در دستور کار قرار گرفته است.

طرح گازرسانی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و با هدف کاهش آلاینده‌های محیط زیست و افزایش رضایت سرمایه‌گذارن بخش خصوصی، جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان با پیشرفت ۸۵ درصد با هدف تسهیل در مسیر ترانزیتی حمل کالا و ارتقای ضریب ایمنی، زیرسازی رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح، با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد و با هدف حذف گره ترافیکی و افزایش ایمنی مسیر دسترسی در دست انجام است.

این نخستین سفر مدیرعامل جدید بنادر و دریانوری به بندر امام خمینی پس از انتصاب به این سمت است.

بندر امام خمینی دومین بندر راهبردی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی دراستان هرمزگان است.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق امام خمینی وارد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار