۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

برقراری خطوط منظم دریایی به مقاصد بنادر روسیه و قزاقستان

برقراری خطوط منظم دریایی به مقاصد بنادر روسیه و قزاقستان
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر با مدیریت و حمایت سازمان توسعه تجارت ایران و اجرای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد بنادر روسیه و قزاقستان، گفت: با وجود اینکه از راه‌اندازی این خطوط تنها ۱۵روز گذشته است، مورد استقبال صادرکنندگان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۳۹۰

به گزارش مانا از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک با قدردانی از تلاش‌های مجموعه کشتیرانی خزر به عنوان نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با ارائه گزارشی افزود: از ابتدای آبان‌ماه تا نیمه آبان سال جاری، ۲۵ هزار تن کالا از بنادر شمالی کشور بارگیری شده است و پیش‌بینی می‌شود، ماهانه بیش از ۵٠ هزار تن کالای صادراتی از این طریق حمل شود.

وی ادامه داد: از ابتدا تا نیمه آبان‌ماه، ۱۱سفر از بنادر انزلی و امیر‌آباد، به بنادر استراخان و ماخاچ قلعه در روسیه و اکتائو در قزاقستان انجام شده است که از این تعداد، پنج سفر با میزان حدود ۱۶۵٠٠ تن به بنادر روسیه و مابقی به قزاقستان ارسال تا نسبت به انجام فعل صادرات یا ترانزیت کالاها به بازارهای هدف، اقدام مقتضی صورت پذیرد.

پیمان‌پاک اضافه کرد: در مهرماه سال جاری، ۲۱سفر صادراتی به بنادر روسیه و قزاقستان انجام شده است که با توجه به انعقاد توافق‌نامه با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، انتظار می‌رود میزان سفرها و به دنبال آن میزان حمل دریایی کالاهای صادراتی در آبان‌ماه سالجاری رشد خوبی را تجربه کند.   

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه فوق‌الذکر از ابتدای آبان ۱۴٠٠ شاهد افزایش حمل محصولات صادراتی به دلیل کاهش هزینه حمل و تخصیص یارانه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خواهیم بود./ ایلنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار