۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مجتمع بندری امام خمینی

رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر از تشدید پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مجتمع بندری امام خمینی با توجه به مهاجرت پرندگان به این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۲

پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مجتمع بندری امام خمینی

امین الله قنواتی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه در طول سال پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مجتمع بندری امام خمینی صورت می‌گیرد، افزود: در نیمه دوم امسال با آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار‌آبزی به بندرگاه امام خمینی‌، تشدید پایش‌ها برای مقابله با این بیماری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پایش مستمر ساحل، انبار‌های نگهداری نهاده‌های خام دامی و بندرگاه برای مقابله با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دلیل وجود دریاچه نمک انجام می‌شود، اظهار کرد: پرندگان وحشی مهاجر مخزن اصلی این بیماری هستند.

قنواتی اظهار داشت: با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر در فصول سرد سال به خوزستان، پرورش‌دهندگان طیور بومی و صنعتی باید هشدار‌های مرتبط با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطق ساحلی استان را جدی بگیرند.

رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر با اشاره به اینکه تاکنون مواردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  در مناطق ساحلی استان مشاهده نشده است خواستار اقدامات پیشگیرانه برای مهار و کنترل این بیماری شد.

به گزارش خبرنگار مانا ، مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی و کنار‌آبزی از عرض‌های بالا و مناطق سرد سیبری و اروپای شمالی از نیمه دوم مهرماه به مناطق تالابی و ساحلی خوزستان شروع شده است.

این پرندگان مهاجر تا اواخر فروردین ماه برای زمستان گذرانی در مناطق گرمسیری و ساحلی خوزستان خواهند بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار