۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

تایوان ساخت دو غول کانتینری بزرگ را به چین سفارش داد

خط کشتیرانی Evergreen تایوان دو کشتی غول‌پیکر کانتینری ۲۴۰۰۰ TEU به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار به کارخانه کشتی سازی Jiangnan چین سفارش داد.
کد خبر: ۹۱۳۶۰

تایوان ساخت دو غول کانتینری بزرگ را به چین سفارش داد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این شرکت ساخت ۵۵۵۰۰ کانتینر را به شرکت Dong Fang (هنگ کنگ)، به مبلغ ۳۳۸.۵ میلیون دلار سفارش داد.

"اریک هسیه" مدیر‌عامل خط کشتیرانی Evergreen گفت: این شرکت در ۹ ماهه سال ۲۰۲۱ با سود پنج میلیارد و ۶۹ میلیون دلاری مواجه شد که نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳ برابر افزایش نشان می‌دهد.

وی در ارتباط با سفارش ساخت کشتی به چین نیز گفت: قیمت هر کدام از کشتی‌های غول پیکر ۲۴۰۰۰ TEU حدود ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار می‌باشد که قرار است در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تحویل داده شوند.

وی در ادامه افزود: سوددهی شرکت در سال جاری میلادی بسیار مناسب بود و ما هرگز چنین سود‌آوری را در حمل و نقل خودمان شاهد نبودیم به همین جهت تصمیم گرفتیم بخشی از سود‌های کسب شده را سرمایه گذاری کنیم.

وی در ادامه گفت: این شرکت در ماه سپتامبر ۲۴ کشتی کوچک پاناماکس و فیدر را به Huangpu Wenchong Shipbuilding، همچنین ۲۰ کشتی ۱۵۰۰۰ TEU را به صنایع سنگین سامسونگ (SHI)، دو فروند کشتی ۲۴۰۰۰ TEU رابه Hudong-Zhonghua Shipbuilding چین سفارش داده ایم. همچنین چهارکشتی ۲۴۰۰۰ TEU در کارخانه کشتی سازی جیانگ نان در حال ساخت است که قرار است در سال ۲۰۲۰ تحویل شود.

وی در پایان گفت: این شرکت می‌خواهد تجارت خود را در آسیای شرقی توسعه داده و با شرکت‌های تابعه سنگاپوری و ژاپنی همکاری داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار