۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی استان بوشهر:

مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر برگزار شد

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برگزاری مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در اسکله ۱۳ بندر بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۷

مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی با اشاره به اجرا مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر اظهار داشت: به‌منظور ارتقای سطح توان نیرو‌های عملیاتی و با توجه به بالا بودن ظرفیت ایجاد آلودگی در بنادر، همچنین بر اساس توصیه‌های کنوانسیونی، مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر انجام شد.

وی افزود: بر اساس سناریو، طی پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر توسط جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آلودگی نفتی توسط تانکر مستقر در اسکله ۱۳ مشاهده شد و طی اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرار‌های دریایی بندر قایق مقابله با آلودگی برای ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: با انجام پایش میدانی تیم مقابله با آلودگی، یدکش یادگار به همراه تجهیزات لازم و شناور احسان به عنوان شناور طناب گیر نیز به موقعیت اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به جریان آب دریا و به منظور محصور کردن آلودگی به جهت عدم وسعت بیشتر عملیات بوم اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده میدان عملیات جمع آوری لکه‌های نفتی و پاکسازی انجام شد.

خسروی اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور جمع‌آوری و بازیافت آلودگی، اسکیمر و پاور پک به شناور یادگار نیز منتقل و به موقعیت اعزام شد و خوشبختانه پس از گذشت یک ساعت از شروع عملیات، آلودگی ایجاد شده به طور کامل برطرف شد.

رئیس ادارۀ ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهربیان کرد: تیم‌های شرکت کننده، مانور را طبق سناریو و با رعایت پروتکل و استاندار‌های لازم با موفقیت به پایان رساندند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار