۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

تاکید فرمانده ناجا بر افزایش تجهیزات شناوری در دریابانی آبادان

فرمانده ناجا بر ضرورت افزایش تجهیزات شناوری در مجموعه دریابانی آبادان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۵۴

تاکید فرمانده ناجا بر افزایش تجهیزات شناوری در دریابانی آبادان

به گزارش خبرنگار مانا، سردار سرتیپ حسین اشتری با حضور در ناوگروه شناوری دریابانی آبادان گفت: دریابانی نقش مهمی در حفظ امنیت دریایی و کشتیرانی در آبراه استراتژیک اروندرود دارد.

وی گفت: حسن همجواری با کشور دوست و برادر عراق در اینجا حاکم است و ماموران دریابانی همراهی، مشارکت و هماهنگی خوبی با دریابانی عراق برای حفظ امنیت کشتیرانی در اروندرود دارند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: سعی و تلاش ما این است که تجهیزات شناوری را به‌خصوص مجموعه دریابانی آبادان اضافه کنیم البته در سال گذشته تعدادی شناور اضافه شده و امیدواریم تا پایان امسال و سال آینده تجهیزاتمان در دریا را افزایش دهیم.

سردار اشتری بیان کرد: وضعیت مرز‌های خشکی و دریایی خوزستان بسیار عالی و خوب است و مرزبانان ما در کنار دیگر نیرو‌های مسلح (ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران) مشغول خدمت و حفاظت از مرز‌های دریایی، آبی و زمینی  جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی بر برخورد قاچاق سلاح در مرز‌های آبی منطقه که می‌تواند امنیت مردم را با مخاطراتی روبرو کند تاکید کرد.

فرمانده ناجا در جریان بازدید از آبراه اروندرود گفت: اروندرود مرز دوستی و صلح بین دو کشور مسلمان و برادر ایران و عراق است و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان امنیت مثالی زدنی این منطقه را برهم بزنند.

وی بر شروع عملیات لایروبی اروندرود به منظور تردد کشتی‌هایی با ظرفیت بالا در این آبراه با هدف توسعه و رونق بنادر خرمشهر و آبادان و بنادر جنوبی عراقی تاکید کرد.

شتاب بخشی به روند شناورسازی مغروقه‌ها از اروندرود از دیگر محور‌های سخنان سردار اشتری بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار