۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

خروج برنج‌های فاسد دپو شده از بندر امام خمینی تا یک ماه آینده

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خروج کامل برنج های فاسد دپو شده در انبارهای بندرامام خمینی تا یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۳

خروج برنج‌های فاسد دپو شده از بندر امام خمینی تا یک ماه آینده

امید جهان نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: محموله برنج غیراستاندارد با چهار هزار و ۲۰۰ تن از کشتی "استندر" بوده که توسط سازمان ملی استاندارد ایران غیربهداشتی و فاسد تشخیص داده شد.

وی اظهار داشت: این محموله براساس تعهد فروشنده مرجوعی می‌باشد و تمامی هزینه‌های آن را به حساب شرکت بازرگانی دولتی ایران واریز کرده است.

جهان نژادیان ادامه داد: براساس مصوبه‌ای که با حضور دادستان کل کشور به تصویب رسید این محموله باید ظرف یک ماه آینده از بندر امام خمینی خارج شود.

ناظر گمرکات خوزستان نیز گفت: این محموله مربوط به سال ۱۳۹۸ می‌باشد و فاسد شدن آن‌ها ربطی به تشریفات گمرکی و نگهداری در انبار‌ها ندارد.

دادستان کل کشور دو هفته پیش در جریان بازدید از بندر امام خمینی بر خورج فوری دو محموله ذرت و برنج فاسد از این بندر تاکید کرده بود.

غلامرضا بلوطی میرزا افزود: استان خوزستان با واردات سالانه ۱۶ میلیون تن رکوردار ورود کالای اساسی به کشور می‌باشد و طبیعی است برخی افراد سودجو بخواهند  کالایی را وارد کند و اداره استاندارد آن رد کند.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار