۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
مدیرکل گمرک بوشهر:

۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک استان بوشهر گفت: در هفت ماه امسال حدود ۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۳۴۶

۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهروز قره بیگی با اشاره به ارتباط تجاری گمرک بوشهر با ۶۰ کشور جهان اظهار داشت: آمار تجارت گمرکات استان بوشهر تا پایان مهر ماه سال جاری نشان می‌دهد، ۶۰ کشور مختلف از طریق گمرکات این استان با کشورمان مرآوده تجاری داشته‌اند.

وی افزود: در مدت یاد شده از طریق گمرکات این استان به ۴۸ کشور مختلف که بیشترین حجم آن به کشور‌های چین، امارات، ترکیه، هلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل و قطر بوده کالا صادر شده است.

 ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۳۶ کشور مختلف شامل چین، امارات، تایلند، آلمان، فیلیپن، هند، ترکیه و روسیه از بیشترین حجم واردات کالا از طریق گمرکات این استان به کشور برخوردار بوده اند.

وی به حجم صادرات با احتساب میعانات گازی گمرکات استان طی این مدت اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی هفت و از نظر ارزشی ۷۷ درصد افزایش داشته است.

قره بیگی افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین آمار واردات قطعی صورت گرفته در هفت ماهه سال جاری افزون بر ۲۷۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۱۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هسفت درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان انواع پارچه، دستگاه پخت و پز رستورانی، ماژول LED، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، موز، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، برنج و انواع پمپ و واتر پمپ بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار