۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

صدور مجوز ورود خودرو‌های گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از صدور مجوز برای ورود خودرو‌های گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۴۱

صدور مجوز ورود خودرو‌های گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند

جبار سالم پور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با رفع محدودیت های کرونایی، امکان تردد خودروهای شخصی گردشگران خارجی (‌عراقی) در منطقه آزاد اروند فراهم شده است.

وی اظهار داشت: با فراهم شدن زمینه‌ لازم تردد خودروهای گردشگران خارجی در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر امکان پذیر شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند ادامه داد: نخستین خودروی سواری گردشگران عراقی پس از رفع محدودیت‌ کرونایی، از طریق گذرگاه مرزی شلمچه در غرب خرمشهر وارد محدوده منطقه آزاد اروند شد و پلاک گذر موقت را دریافت کرد.

وی افزود: این اقدام در راستای اهدف توسعه گردشگری، تسهیل ورود گردشگران خارجی و ارز آوری، با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، پلیس راهور و نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، در منطقه آزاد اروند اجرایی شده است.

سالم‌پور گفت: هم اکنون آمادگی پذیرش روزانه 10 خودروی سواری برای گردشگرات خارجی وجود دارد که این تعداد به ۵۰ خودرو خواهد رسید  و در آینده نزدیک ظرفیت مذکور نامحدود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مانا ، با پیگیری‌های انجام شده و موافقت گمرک، ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند از هفته گذشته شروع شده است.

توسعه توریسم در منطقه آزاد  اروند سبب رونق بازار واشتغال در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر خواهد شد.

ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند با همه گیری ویروس کرونا اعمال شده بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار