۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

استحصال ۴۰۰ هزار تن نمک دریایی در مناطق ساحلی ماهشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تا پایان امسال میزان استحصال نمک دریایی در مناطق ساحلی ماهشهر به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.
کد خبر: ۹۱۳۱۴

استحصال ۴۰۰ هزار تن نمک دریایی در مناطق ساحلی ماهشهر

امیرحسین نظری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بخشی از نمک دریایی برای مصارف صنعتی و بخشی نیز پس از تصفیه وارد چرخه مصرف غذایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان صادرات نمک دریایی در مناطق ساحلی ماهشهر به علت کیفیت مطلوب آن وجود دارد از بازرگانان و تجار محلی خواست برای صادرات نمک دریایی، بازاریابی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه به اشتغال‌زایی این بخش صنعتی اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در صنعت نمک دریایی ماهشهر ایجاد شده است.

نظری با بیان اینکه با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان استحصال نمک دریایی در ماهشهر تا یک میلیون تن در سال وجود دارد خواستار سرمایه گذاری بیشتر در این بخش شد.

وی گفت: بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان ظرفیت اسحصال نمک دریایی را دارند که تا کنون این بخش مغفول مانده است.

وی گفت: استحصال نمک دریایی در ماهشهر همچنان به صورت سنتی و غیرصنعتی انجام می‌شود و بخشی از نمک دریایی به مصارف واحد‌های پتروشیمی ماهشهر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مانا، اسحصال نمک دریایی در ماهشهر به صورت ایجاد حوضچه‌های (تبخیر) آب دریا در کنار ساحل و در زمان مد دریا آبگیری می‌شود و با جزر دریا، از بازگشت آب جلوگیری می‌شود و سپس با تبخیر آب نمک دریا ته نشین می‌شود.

بیش از ۵۰ حوضچه تبخیری نمک دریایی در ماهشهر وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار