۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

افزایش عوارض کانال سوئز برای سال ۲۰۲۲

کانال سوئز تعرفه و عوارض ترانزیت کشتی‌ها از این کانال را برای سال ۲۰۲۲ به میزان شش درصد افزایش داد.
کد خبر: ۹۱۳۰۹

افزایش عوارض کانال سوئز برای سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ دریاسالار "سامه رابعه" رئیس اداره کانال سوئز با اشاره به اینکه پس از انسداد کانال توسط یک کشتی بزرگ کانتینری، ترانزیت  در این کانال به رکورد جدیدی دست یافته است اعلام کرد: با در نظر گرفتن همه متغیر‌های مربوط به صنعت کشتیرانی، شاخص‌های تجارت دریایی همچنین استراتژی بازار‌یابی، قیمت گذاری متعادلی را برای سال ۲۰۲۲ در مسیر‌های مربوط به این کانال در نظر گرفتیم.

وی یاد‌آور شد: کشتی‌های کروز در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیشترین آسیب را از محل کرونا دیده‌اند و همچنین کشتی‌های حامل گاز LNG نیز از افزایش نرخ تعرفه‌ها برای سال ۲۰۲۲ معاف هستند.

به گفتۀ رئیس اداره کانال سوئز تصمیم برای افزایش تعرفه‌ها پس از آن اتخاذ شد که کانال سوئز رکورد جدیدی را به منظور ترانزیت کشتی در ماه اکتبر به ثبت رساند. به گونه‌ای که تعداد کشتی‌های ترانزیتی از این کانال در این ماه به  ۱۸۴۷ ترانزیت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: کانال سوئز بالاترین ترانزیت روزانه خود را در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ به ثبت رساند که ۸۷ کشتی با ۴.۵ میلیون تن کالا از آن عبور کردند.

از سوی دیگر در طول ۱۰ ماه سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱۷۰۲۰ کشتی از این کانال عبور کردند که این رقم در ۱۰ ماهه ۲۰۲۰، ۱۳۸۰ کشتی بود.

وی در پایان گفت: درآمد کانال از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون با افزایش ۱۲ درصدی به ۵۵۱ میلیون دلار رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار