۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

بنادر کالیفرنیا آلوده‌ترین بنادر دنیا

در حالی‌که نمایندگان کشور‌های جهان در اجلاس آب و هوایی گلاسکو اسکاتلند گرد هم جمع شد‌ه‌اند تا از تغییرات آب و هوایی و محیط زیست حفاظت کنند. بنادر جنوبی کالیفرنیا به عنوان آلوده‌ترین بنادر دنیا در ارتباط با ازدحام بنادر معرفی شدند.
کد خبر: ۹۱۳۰۰

بنادر کالیفرنیا آلوده‌ترین بنادر دنیابه گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش سایت FleetMon در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بنادر جنوبی کالیفرنیا به عنوان آلوده‌ترین بنادر در دنیا به ثبت رسیدند که بحران ازدحام بنادر به این آلودگی‌ها دامن زد.

سایت FleetMon در مقاله‌ای اعلام کرد منحنی آلودگی هوا در بنادر کالیفرنیا در اکثر موارد بیشتر از حد استاندارد گزارش شده است و میزان انتشار CO۲ توسط کشتی‌ها در لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ به شدت بالا است.

این در حالی است که از ۲۵ اکتبر تا دوم نوامبر سال جاری ۷۹ کشتی همچنان در این بنادر پهلو گرفته و آماده تخلیه کالا هستند که کیفیت هوا و پایداری تغییرات آب و هوایی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

FleetMon در ادامه می‌نویسد اگرچه این بنادر تلاش می‌کنند حل بحران ازدحام بنادر را موفقیت‌آمیز توصیف کنند، اما ردپای کربن در این بنادر به خوبی احساس می‌شود و نیاز به پنهان کاری نیست.

"لی پترسون" مدیر روابط رسانه‌ای بندر لانگ‌بیچ به خبرنگار سایت FleetMon گفت: ما همواره سعی کرده‌ایم در برنامه‌های زیست محیطی پیشگام با‌شیم، اما متاسفانه بحران ازدحام بنادر به آلودگی هوا منجر شده و در این زمینه نتوانستیم گام‌های پیشرفته‌ای برداریم.

وی در ادامه یاد‌آور شد: صف کشتی‌ها همچنان در بندر لس‌آنجلس و لانگ بیچ به دلیل اختلال در زنجیره تامین به چشم می‌خورد و متاسفانه فضای انبار و کمبود رانندگان کامیون برای جابه‌جایی کالا نه تنها در زنجیره تامین لجستیک مشکل آفرین شدند یلکه کشتی‌های دودزا به افزایش آلودگی هوا کمک می‌کنند.

"کریس کانن" مدیر ارشد پایداری در بندر لس‌آنجلس در این زمینه گفت: قبل از بحران ازدحام بنادر کمتر شاهد افزایش آلاینده‌های آشکار برای آلودگی هوا بودیم، اما متاسفانه پس از ایجاد بحران بنادر شاهد هرچه بیشتر آلودگی‌ها هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد در یک دوره ۹۰ روزه شاهد تخلیه تمام کشتی‌های منتظر در بنادر و همچنین شاهد کاهش آلودگی در آن‌ها باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار