۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

۲۰ هزار تن ذرت آلوده در گمرک بندر امام خمینی مرجوع شد

استاندار خوزستان از مرجوع سازی قطعی ۲۰ هزار تن ذرت آلوده در گمرک بندر امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۷۴

۲۰ هزار تن ذرت آلوده در گمرک بندر امام خمینی مرجوع شد


به گزارش خبرنگار مانا؛ دکتر صادق خلیلیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: برخی از کالا‌های دپو شده در گمرک بندر امام خمینی فاقد شرایط استاندارد هستند.

وی با اعلام مرجوع سازی برخی از کالا‌های دپو شده در گمرک بندر امام خمینی اظهار داشت: برخی از کالا‌های دپو شده در گمرک بندر امام خمینی بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ فاقد استاندارد بهداشتی یا ملی تشخیص داده شده بودند و نباید ترخیص می‌شدند.

وی افزود: کالا‌های وارد شده که فاقد استاندارد می‌باشند اجازه ترخیص ندارند و مرجوع داده می‌شوند، اما برخی از وارد کنندگان از مرجوع کردن کالا خودداری می‌کنند و کالا را در انبار گمرک دپو نگه می‌دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سالانه برای تامین نیاز بازار کشور، تا ۱۵ میلیون تن کالای اساسی وارد می‌شود که سلامت و کیفیت کالا‌ها در گمرک بررسی و در صورت داشتن مشکل بهداشتی و یا فاقد استاندارد بودن، اجازه ترخیص داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مانا رئیس دستگاه قضا در سفر روز پنجشنبه به خوزستان و همچنین بازدید دادستان کل کشور از بندر امام خمینی، از دپو شدن محموله‌های ذرت و و برنج فاقد استاندارد بهداشتی در گمرک بندر امام خمینی به شدت انتقاد و آن را غیرقابل قبول خواند.

گفته می‌شود محموله ذرت فاسد از برزیل وارد کشور شده است.  

خلیلیان  بیان داشت: در سال ۹۲ یک شرکت خصوصی اقدام به وارد کردن ۲۰ هزار تن ذرت به کشور از طریق بندر امام خمینی کرده بود که توسط دستگاه‌های نظارتی استان، محموله آلوده و فاقد استاندارد بهداشتی برای ترخیص تشخیص داده شدند و مهر مرجوعیت بر آن خورد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز چهار هزار و ۲۰۰ تن برنج وارداتی به کشور از طریق خوزستان فاقد استاندارد بهداشتی تشخیص داده شده بود و اجازه ترخیص داده نشد که البته حجم مرجوعیت نسبت به نیاز بازار بسیار ناچیز است، اما برای سلامت مردم دستگاه‌های نظارتی با حساسیت عمل می‌کنند.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار