۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در قفس‌های دریایی شهرستان دیلم ذخیره‌سازی شد

رئیس اداره شیلات دیلم گفت: ۲۵۰ هزار قطعه ماهی سی‌باس ۵۰ گرمی در قفس‌های دریایی در آب‌های خلیج‌فارس محدوده شهرستان دیلم ذخیره سازی شد.
کد خبر: ۹۱۲۵۷

۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در قفس‌های دریایی شهرستان دیلم ذخیره‌سازی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباس تمیمی با اشاره به توسعه طرح‌های پرورش آبزیان در سواحل و دریا در شهرستان ساحلی دیلم اظهار داشت: علاوه بر پرورش میگو در ساحل، طرح پرورش ماهی در خلیج‌فارس در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پرورش ماهی سی‌باس افزود: در اجرای این طرح که یک‌هزار تن ظرفیت اسمی دارد، اینک قفس‌هایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در خلیج‌فارس نصب شده و بقیه نیز در سال آینده نصب خواهد شد تا کل ظرفیت طرح مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس اداره شیلات دیلم با اشاره به ذخیره سازی ۲۵۰ هزار قطعه ماهی سی‌باس ۵۰ گرمی در قفس‌های دریایی به برداشت ۳۰۰ تن ماهی در هشت ماه آینده از این  قفس‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح نخستین طرحی است که در فاز اول با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده و در دو سال گذشته نیز با بهره برداری از بخشی از ظرفیت طرح، ماهی تولید شده در داخل و خارج کشور عرضه شده است.

وی افزود: اجرای این گونه طرح‌های آبزی پروری نقش مهمی در ایجاد شغل در این شهرستان دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده دو واحد پرورش ماهی دیگر نیز افزوده شود تا مجموع ظرفیت پرورش ماهی در آب‌های محدوده این شهرستان به دو هزارتن برسد.

تمیمی گفت: در شهرستان دیلم میزان تولید و صید ماهی به شش هزارتن می‌رسد که سه هزار و ۳۰۰ تن آن از محل پرورش و دو هزار و ۷۰۰ تن از صید دریا حاصل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار