۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

بنادر کالیفرنیا برای تأخیر در جابجایی کانتینر‌ها جریمه تعیین کرد

بنادر کالیفرنیا برای کاهش بحران ازدحام کالیفرنیا به محموله‌هایی که پس از تخلیه کشتی بیش از ۹ روز در محوطه ترمینال‌ها باقی مانده و توسط کامیون‌ها به مراکز توزیع ارسال نشود، به ازای هر کانتینر ۱۰۰ دلار جریمه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۲۲۲

بنادر کالیفرنیا برای تأخیر در جابجایی کانتینر‌ها جریمه تعیین کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مدیران بنادر لانگ‌بیچ و لس‌آنجلس و بنادر خلیج سان پدرو  اعلام کردند از اول نوامبر ۲۰۲۱ برای کانتینر‌هایی که پس از تخلیه از کشتی‌ها قرار است با کامیون جابه‌جا شوند در صورتی‌که اهمال و سستی در پیدا کردن کامیون صورت گیرد یا کانتینر‌ها به موقع از انبار‌های ترمینال‌ها جابه‌جا نشوند جریمه دریافت می‌شود.

"ژآن سروکا" مدیر اجرایی بندر لس‌آنجلس در این زمینه گفت: ما حرکت به سمت تخلیۀ محموله‌ها از کشتی را تسریع بخشیده‌ایم و در صددیم تا تعداد کشتی‌های پهلو گرفته در سواحل را کاهش دهیم.

در این ارتباط ۴۰ درصد از کانتینر‌های موجود در پایانه‌ها تا حدودی از کشتی‌ها تخلیه شده‌اند و برای ایجاد فضای بیشتر به منظور تخلیه هرچه بیشتر کشتی‌ها درصددیم که به صاحبان محموله اعلام کنیم که هرچه زودتر نسبت به خروج کانتینر‌ها از محوطه پایانه‌ها و ترمینال‌ها اقدام کنند.

"ماریو کوردرو" مدیر اجرایی بندر لانگ‌بیچ در این ارتباط گفت: این تصمیم فضا را برای کانتینر‌ها‌یی که از روی کشتی تخلیه می‌شوند باز می‌کند، زیرا فضای پایانه‌ها در حال حاضر مملو از کانتینر است و باید هرچه زودتر از محوطه خارج شوند.

وی افزود: من از دریافت هزینه برای کانتینر‌های معلق در پایانه‌های کانتنیری حمایت می‌کنم.

این گزارش حاکی است "جان دی پورکاری" فرستادۀ دولت به گروه ویژه اختلالات زنجیرۀ تامین نیز ضمن حمایت از این اقدام بنادر گفت: هدف از این اقدامات تسریع در کاهش ازدحام بنادر است.

وی گفت: قبل از شیوع کووید ۱۹ به طور متوسط هر کانتینر بین دو تا چهار روز در محوطه پایانه‌ها و ترمینال‌ها باقی می‌ماند و بلافاصله نسبت به ارسال آن‌ها به مراکز توزیع اقدام می‌شد، اما متاسفانه در حال حاضر تخلیه کانتینر‌ها از محوطه پایانه‌ها هفته‌ها طول می‌کشد.

وی در پایان گفت: نا‌هماهنگی گروه ویژۀ دولت برای از بین بردن اختلالات زنجیرۀ تامین به زودی شاهد حل بحران ازدحام کانتینر خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار