۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

سهم ۳۳ درصدی خوزستان در تولید ماهیان گرمابی کشور/ظرفیت مناطق ساحلی خوزستان در پرورش آبزیان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: این استان به عنوان قطب نخست پرورش ماهیان پرورشی، سهم ۳۳ درصدی در تولید ماهیان گرمابی کشور دارد.
کد خبر: ۹۱۲۱۲

سهم ۳۳ درصدی خوزستان در تولید ماهیان گرمابی کشور/ظرفیت مناطق ساحلی خوزستان در پرورش آبزیان

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با سرمایه گذاری صورت گرفته و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، سهم خوزستان در تولید ماهیان گرمابی هر سال رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان گرمابی در محیط‌های متراکم و فوق متراکم و استفاده از استخر‌های دو منظوره (کشاورزی و پرورش آبزیان) در خوزستان رو به افزایش است افزود: خوزستان ظرفیت‌های زیادی در پرورش آبزیان بخصوص در مناطق ساحلی دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: مناطق ساحلی استان بخصوص هندیجان و ماهشهر در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و میگو ظرفیت‌های زیادی دارند که در صورت سرمایه گذاری می‌توان مناطق ساحلی خوزستان را به قطب‌های پرورش آبزیان تبدیل کرد.

وی در ادامه اظهارکرد: برنامه راه‌اندازی استخر‌های دو منظوره در اراضی کشاورزی که از چاه آب تغذیه می‌شوند در چارچوب توسعه آبزی‌پروری در کشور صورت می‌گیرد.

ابوعلی افزود: یکی از محوری‌ترین رویکرد‌های شیلات، ترویج استفاده از فنّاوری‌های جدید به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان است.

وی از افزایش راندمان و بهبود تولید آبزی پروری استان در سال گذشته خبر داد و گفت: علی رغم کاهش چهار درصدی سطح زیر کشت شاهد رشد ۱۰ درصدی تولیدات آبزی پروری در استان هستیم.

به گفته ابوعلی هم اکنون تولید سالانه تولید ابزیان در خوزستان ۷۵ هزار تن است که در تا سال ۱۴۰۴ این میزان باید به ۱۱۰ هزار تن برسد.

وی افزود: سالانه حدود ۳۰ هزارتن آبزیان پرورشی از خوزستان صادر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار