۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

بحران ازدحام بنادر به انگلیس هم رسید

هم اکنون ۳۳۴ کشتی کانتینری با ۲.۲ میلیون TEU کالا در سراسر جهان منتظر تخلیه کالا هستند در این میان پس از آمریکا بنادر انگلیس با تراکم بیشتر کشتی‌ها مواجه هستند.
کد خبر: ۹۱۱۹۳

بحران ازدحام بنادر به انگلیس هم رسید


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارشی که توسط سایت کانتینرنیوز منتشر شده بحران ازدحام بنادر علاوه بر اینکه در آمریکا به اوج خود رسیده است.

بنادری مانند Felixstowe انگلستان و Ningbo چین و Wilhelmshaven آلمان و به طور کلی در آستانه کریسمس اکثر بنادر اروپایی را درگیر کرده و هرج و مرج برای تخلیه کالا در آنان به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش تعداد کشتی‌های کانتینری از اواسط ماه آگوست سال جاری میلادی به علت ازدحام بنادر ۵۰ درصد کاهش یافته است به همین خاطر بحران ازدحام در تمامی بنادر وارداتی کشور‌های مختلف از دید کارشناسان نگران کننده است.

در ادامه این گزارش آمده است بازار کشتی‌های کانتینری در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع کووید ۱۹، بدی آب و هوا در چین و بسته شدن ترمینال‌ها سال سختی را پشت سر گذاشت، اما از ابتدای سال ۲۰۲۱ صنعت حمل و نقل کانتینری وارد مرحله جدیدی شد، اما بحران ازدحام بنادر در آمریکا این بخش را با آسیب جدی مواجه ساخت که همزمان با نزدیک شدن به جشن کریسمس روز به روز ابعاد تازه تری به خود می‌گیرد.

این سایت در ادا‌مه به ازدحام بنادر انگلیس به ویژه در بندر Felixstowe انگلیس اشاره کرده که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۴۸۴ کشتی جدید مملو از کالا به این بندر وارد شدند که اکثر آن‌ها کالا‌های تولید چین بوده است که در حال حاضر این بندر با تراکم شدید کشتی و کانتینر مواجه است. با توجه به اینکه ۴۰ درصد واردات کانتینری بریتانیا از طریق این بندر جابه‌جا می‌شود، کمبود شدید رانندگان کامیون، انبار‌های ذخیره کالا و نیرو‌های تخلیه و بارگیری مشکلی بر مشکلات این بندر افزوده است.

در ادامه این گزارش آمده است کشتی‌ها بیش از حد معمول در بنادر به دلیل انباشت کانتینر هزینه می‌کنند که باعث اختلال در برنامه‌های خطوط کشتیرانی شده‌اند.

در حال حاضر بر اساس آمار‌های موجود ۳۱ کشتی با ۲۸۱ هزار و TEU۴۰۸ کانتینر در این بندر پهلو گرفته است که صاحبان کالا برای تخلیه آن لحظه شماری می‌کنند.

در این میان برای جلوگیری از ازدحام کانتینر در بندر Felixstowe انگلیس کشتی‌ها را به سایر بنادر اروپا هدایت می‌کنند که در حال حاضر چند کشتی که به مقصد انگلیس راهی بود تغییر مسیر داده و به سمت بنادر آلمان حرکت می‌کنند.

در پایان این گزارش آمده ازدحام بنادر تمامی برنامه‌های خطوط کشتیرانی را برهم زده و باعث شلوغی بنادر شده است اگر بخواهیم به طور خلاصه وضعیت امروز بنادر را در اکثر کشور‌های اروپایی توصیف کنیم باید گفت کشتی‌های پر از کالا و فروشگاه‌های خالی از کالا.

در این ارتباط اگر در کشور‌هایی که با بحران ازدحام بنادر مواجه است حمل و نقل ریلی و هوایی و جاده‌ای به کمک حمل و نقل دریایی نشتابند وضعیت موجود ممکن است بغرنج‌تر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار