۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

افزایش ۲۱ درصدی واردات کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن انواع کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده که در مقایسه بامدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۱۸۳

افزایش ۲۱ درصدی واردات کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:از عمده‌ترین کالا‌های اساسی می‌توان به ذرت، کنجاله سویا، دانه روغنی ، شکر ، گندم ، برنج و جو اشاره کرد و افزود: 22 کشتی حامل کالاهای اساسی در لنگرگاهها و اسکله های بندر امام خمینی در انتظار تخلیه محموله های کالاهای اساسی هستند.

وی به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تسریع خروج کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی اشاره و بیان کرد: با اتخاذ تمهیدات مدیریتی ، به منظور افزایش جذب ناوگان جاده‌ای و بهره‌گیری از طریق ناوگان ریلی، 9میلیون و 588هزار تن کالا‌های اساسی از این مجتمع بزرگ بندری به اقصی نقاط کشور ارسال شده که حاکی از رشد ۱۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال هشت میلیون و 654هزار تن از این میزان از طریق ناوگان جاده‌ای و ۹۳۳هزار تن با استفاده از ناوگان ریلی به نقاط مختلف ارسال شده است که به ترتیب رشد 18 و 12درصدی را نشان می‌دهد.

دریس افزود:در حال حاضر 3.5میلیون تن کالای اساسی در انبار‌ها و اماکن این مجتمع بزرگ بندری نگهداری می‌شود که پس از انجام تشریفات گمرکی به نقاط مختلف کشور ارسال خواهد شد.

به گفته وی روند تخلیه کالاهای اساسی به بندر امام خمینی در ماههای آینده روان تر خواهد شد.

حدود 85 درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می شود.

این بندر راهبردی پس از بندر شهید رجایی دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تخلیه و بارگیری 50میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی محسوب می شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار