۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
استاندار بوشهر:

اراضی ساحلی بوشهر برای پرورش میگو با استفاده از فنّاوری‌های نوین واگذار می‌شود

استاندار بوشهر گفت: برای پرورش میگو اراضی ساحلی استان بوشهر با استفاده از مدل جدید فنّاوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۷۶

اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو با استفاده از مدل جدید فنّاوری‌های نوین واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی وضعیت پرورش میگو در استان بوشهر با اشاره به اینکه تولید میگو پرورشی یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های استان بوشهر است اظهار داشت: در این زمینه اراضی مستعد پرورش آبزیان در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر شناسایی شده است.

وی با تأکید بر توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو در استان بوشهر افزود: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۶۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید و عرضه می‌شود که نشان از ظرفیت و جایگاه تولید این محصول در استان است.

استاندار بوشهر بر توجه ویژه برای جلوگیری از شیوع بیماری لکه سفید میگو تصریح کرد: اقدامات لازم برای ضدعفونی سایت‌های پرورش میگو باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در این حوزه حمایت‌های ویژه مورد توجه قرار دارد.

محمدی‌زاده یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر را واگذاری ۱۵۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو دانست و بیان کرد: در این زمینه یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی از تعیین اراضی پرورش میگو برای واگذاری به جوانان استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ۸۰۰ هکتار زمین در شیف و ۷۰۰ هکتار در دیلم برای واگذاری به جوانان برای پرورش میگو تعیین شده است.

استاندار بوشهر از شناسایی سایت جدید پرورش میگو در منطقه گناوه خبر داد و تصریح کرد: سایت جدید پرورش میگو در منطقه رمله شهرستان گناوه شناسایی شده که پس از انجام مطالعات و ایجاد زیرساخت‌های لازم واگذاری آن به سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده مساحت رمله را بیش از یک‌هزار ۶۰۰ هکتار دانست و تصریح کرد: این منطقه که در کنار ساحل خلیج‌فارس قرار دارد ظرفیت قابل توجهی برای پرورش آبزیان از جمله میگو است.

وی استفاده از فنّاوری جدید در پرورش میگو را یک ضرورت دانست و افزود: منطقه رمله برای پرورش میگو با استفاده از مدل جدید فنّاوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری اختصاص داده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار