۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

متلاشی شدن شبکه قاچاق کالا در بندر هندیجان

فرماندار هندیجان از متلاشی شدن یک شبکه گسترده و سازمان یافته قاچاق لوازم خانگی در منطقه بندری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۶

متلاشی شدن شبکه قاچاق کالا در بندر هندیجان
علی بویری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: اعضای این شبکه قاچاق کالا، لوازم خانگی وارد شده از طریق ته‌لنجی‌ها را به صورت گسترده به دیگر استان‌های کشور قاچاق می‌کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند قاچاق با سوءاستفاده از مزیت مرزنشینی و تسهیلات مربوط به کالای ملوانی ویژه مردم مرزنشین، زمینه‌ای را برای انجام فعالیت‌های اخلال‌گرانه و قاچاق کالا فراهم کرده بودند افزود: عوامل داخلی این شبکه هم‌اکنون دستگیر و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته‌اند.

بویری با بیان اینکه دریانوردی و صیادی یکی از مشاغل اصلی شهروندان هندیجان است، گفت: در راستای رونق اقتصادی منطقه، روند ترخیص کالا‌های ملوانی در هندیجان ادامه دارد.

فرماندار هندیجان اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های قانونی و مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ترخیص کالا‌های ملوانی در هندیجان با جدیت دنبال خواهد شد.

به گفته وی کسب و کار‌های مربوط به کالا‌های ملوانی باعث رونق اقتصادی منطقه و گردشگری شده است.

وی از ملوانان و دریانوردان هندیجانی خواست طبق فهرست کالا‌های مجاز، نسبت به واردات کالا‌های مجاز اقدام کنند تا زمینه سوء استفاده فرصت طلبان و قاچاقچیان را از بین برود.

بویری با اشاره به اینکه مأموران دریابانی بر اساس وظیفه ذاتی خود با ورود کالای قاچای مقابله می‌کنند، افزود: در سال جاری چندین محموله کالای قاچاق و مواد مخدر در این منطقه کشف و ضبط شده است.   

وی گفت: مبارزه با واردات کالای قاچاق و خروج غیرقانونی سوخت با قاطعیت دنبال خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار