۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

موافقت با برداشتن دژ حاشیه آبراه اروندرود

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از موافقیت فرمانده ستاد کل نیرو‌های مسلح با برداشتن بخش‌هایی از دژ به جای مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه آبراه اروندرود خبرداد.
کد خبر: ۹۱۱۶۴

موافقت با برداشتن دژ حاشیه آبراه اروندرود

سیدمجتبی محفوظی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: عملیاتی کردن این مهم نیازمند همکاری بین بخشی به خصوص مرزبانی و فرمانداری است.

وی با بیان اینکه برداشتن دژ خاکی حاشیه اروندرود رونق گردشگری در آبادان و خرمشهر به دنبال دارد افزود: این دژ خاکی که ارتفاع آن در امتداد اروند رود احداث شده است دسترسی اهالی آبادان، مینوشهر، اروندکنار و نیز روستا‌های مجاور به آبراه اروندرود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی بوجود آورده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برداشتن این دژ در شرایط کنونی سبب توسعه شهر‌های آبادان و خرمشهر می‌شود و دسترسی گردشگران را به این آبراه فراهم خواهد کرد.

محفوظی با اشاره به اینکه با گذشت ۳۷ سال از پایان جنگ تحمیلی و رفع تهدیدها، ضرورتی برای ماندگاری این دژ احساس نمی‌شود ابراز امیدواری کرد شرایط برای برداشتن همه بخش‌های دژ ساحل اروندرود فراهم شود.    

وی به جاذبه‌های گردشگری در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: رودخانه بهمنشیر از جاذبه‌های جزیره آبادان و منطقه است و از آنجا که این رودخانه از وسط شهر آبادان عبور می‌کند و به خلیج فارس می‌ریزد لذا ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر از سراسر کشور و کشور‌های همسایه  و ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مانا دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی به منظور دفاع از جزیره آبادان و جلوگیری از نفوذ نیرو‌های بعثی عراق به آبادان احداث شد.

شهرداری آبادان اعلام کرده است در صورت برداشتن دژ خاکی حاشیه اروندرود، طرح زیباسازی و پارک ساحلی را اجرا می‌کند.

صیادان محلی بار‌ها خواستار برداشتن دژ خاکی ساحل اروندرود شده‌اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار