۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

اعتراضات در بندر تریسته ایتالیا منجر به اختلال در روند حمل و نقل کالا شد

اعتراضات در بندر تریسته ایتالیا منجر به اختلال در روند حمل و نقل کالا شد
بنابر اعلام رسانه‌های محلی ایتالیا، اعتراضات علیه اجباری شدن کارت واکسن کرونا در محل کار، منجر به اختلال در روند حمل و نقل کالا در بندر تریسته در شمال این کشور شده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۰

به گزارش مانا به نقل از نشریه "ریل فریت"، بنابر اعلام رسانه‌های محلی ایتالیا، اعتراضات علیه اجباری شدن کارت واکسن کرونا در محل کار، منجر به اختلال در روند حمل و نقل کالا در بندر تریسته در شمال این کشور شده است.

صد‌ها نفر از اعتصاب کنندگان و معترضان در مقابل ورودی این بندر روز جمعه تجمع کردند و تخمین زده می‌شود که حدود ۲۵۰ نفر دیگر نیز کار خود را رها کرده و به این تظاهرات پیوستند.

هنوز مشخص نیست که این اعتراضات بر حمل و نقل ریلی در این شهر بندری ایتالیا تأثیر منفی خواهد داشت یا خیر. روزنامه محلی این شهر پیش بینی کرد که تظاهرات ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، حداقل ۴۰ درصد از نزدیک به ۱۰۰۰ کارگر بارانداز در این بندر در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده اند.

طبق قوانین جدید ایتالیا، شاغلان در محل کار خود باید مدرکی داشته باشند که نشان دهد آن‌ها واکسینه شده، یا درمان شده‌اند و یا نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها منفی بوده است. این آزمایشات رایگان نیستند و این اقدام دولت یکی از سخت‌ترین اقدامات در اروپا است.

انتظار می‌رود اعتراضات دیگری در سراسر ایتالیا علیه اجباری شدن آنچه که دولت "مجوز عبور سبز" می‌نامد، به ویژه در بنادر این کشور، شکل بگیرد.

شاغلینی که این مجوز را در محل کار خود همراه نداشته باشند، تعلیق می‌شوند و پس از پنج روز حقوق خود را از دست می‌دهند. اگر افراد بدون این مجوز در محل کار حاضر شوند، احتمالاً جریمه‌های سنگینی دریافت خواهند کرد.

اگرچه روز جمعه به دلیل این اعتصاب و اعتراضات مشکلات عرضه در ایتالیا پیش بینی می‌شود، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دو سوم ایتالیایی‌ها از اجباری شدن "مجوز عبور سبز" حمایت می‌کنند. / تسنیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار