۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

افزایش نرخ بیمه شوک جدید‌ی به صنعت حمل ونقل دریایی وارد کرد

افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی نرح بیمه‌های دریایی در سال ۲۰۲۲ شوک جدیدی را به صنعت حمل ونقل دریایی وارد کرد.
کد خبر: ۹۱۱۵۰

افزایش نرخ بیمه شوک جدید‌ی به صنعت حمل ونقل دریایی وارد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در شرایطی که هنوز آثار و بقایای ناشی از خسارت‌های هنگفت شیوع ویروس کرونا همچنان بر حمل ونقل دریایی سایه افکنده است، کلوپ P&I انگلیس اعلام کرد قصد دارد در سال ۲۰۲۲ نرخ بیمه‌های دریایی را بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

اعلام این خبر بازتاب منفی در بین فعالان حمل ونقل دریایی ایجاد کرده و به تعبیر برخی کارشناسان، جامعه دریایی را وحشت زده کرده است، زیرا بسیاری از کشور‌های دارندۀ خطوط کشتیرانی هنوز موفق نشده‌اند از خسارت‌های وارده بر اثر کرونا قد راست کنند.

"الن پدریکس" تحلیلگر بیمه دریایی اعلام این خبر را شوک و انفجار در حمل‌ونقل دریایی عنوان کرده و گفت: این ضربۀ مهلکِ وارد شده بر حمل ونقل دریایی از سال ۲۰۰۸ که جهان با بحران مالی مواجه بود، بی‌سابقه است.

وی افزود: اگرچه سایر کلوپ‌ها و مؤسسات بیمه هنوز هیچ رقمی را برای سال ۲۰۲۲  اعلام نکرده‌اند، اما شواهد و قرائن از افزایش نرخ بیمه ۱۰ درصد به بالا از سوی این مؤسسات حکایت دارد.

از سوی دیگر گزارش کلوپ P&I پیرامون توجیه افزایش ناگهانی نر‌خ بیمه نشان می‌دهد شرکت‌های بیمه نیز مانند حمل ونقل در شرایط کووید ۱۹ دچار ضرر و زیان شدند به همین جهت چاره‌ای جز بالا بردن نرخ بیمه ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار