۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

نفتکش ایرانی حامل نفت سنگین ونزوئلا سواحل این کشور را ترک کرد

نفتکش ایرانی حامل نفت سنگین ونزوئلا سواحل این کشور را ترک کرد
یک نفتکش ایرانی حامل دو میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا طبق قراردادی بین دو کشور برای مبادله میعانات گازی ایران در ازای نفت خام ونزوئلا، آبهای این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
کد خبر: ۹۱۱۴۷

به گزارش مانا به نقل از رویترز، یک نفتکش بزرگ با پرچم ایران در روز شنبه درحالی‌که حامل دو میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا بود، سواحل این کشور را ترک کرد.
این محموله نفتی بخشی از قرارداد بین شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران برای مبادله میعانات گازی ایران در ازای نفت خام مری ونزوئلا است. هدف از این تبادل، برطرف کردن کمبود شدید رقیق‌کننده در ونزوئلاست است که تولید و صادرات نفت  این کشور را کاهش داده‌است.
نفت‌کش بسیار بزرگ «دینو 1» تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران، بارگیری نفت ونزوئلا در بندر خوزه این کشور را در روز جمعه به پایان رساند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود تجارت دوجانبه نفت بین ایران و ونزوئلا نقض تحریم‌های اعمال‌شده بر هر دو کشور است.
این نفتکش در ماه سپتامبر در حالی به سواحل ونزوئلا رسید که فرستنده‌های آن خاموش و حامل 2٫1 میلیون بشکه میعانات گازی ایران بود.
انتظار می‌رود محموله دوم میعانات گازی ایران با همین اندازه، طی هفته‌های آینده به ونزوئلا تحویل داده می شود.
 اولین محموله طبق این قرارداد تبادل، ماه گذشته توسط شرکت نفت ونزوئلا ارسال شد که شامل 1٫9 میلیون بشکه نفت خام مری این کشور در نفتکش بزرگ فلیسیتی با پرچم ایران بود.
به‌این‌ترتیب، ونزوئلا محصولات مورد نیاز برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به درجات نفتی قابل صادرات را به دست می‌آورد و ایران هم نفت سنگین ونزوئلا را پس‌از پالایش به مشتریان آسیایی می‌رساند.
ایران و ونزوئلا طی یک سال گذشته همکاری دوجانبه را علی‌رغم کنترل‌های شدید آمریکا تقویت کرده‌اند. آمریکا طی سال‌های اخیر بخش‌های مختلف ایران از جمله صنعت نفت این کشور را تحریم کرده و در 2019 شرکت نفت ونزوئلا را در لیست سیاه خود قرار داده‌است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار