۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

افزایش ۱۲درصدی واردات غلات از بندرامام خمینی

مدیرغله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۸۸۶هزار تن غلات مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۱۱۴۶

افزایش ۱۲درصدی واردات غلات از بندرامام خمینی
به گزارش مانا، امید جهان نژادیان با بیان اینکه در نیمه نخست پارسال مجموع واردات غله یک میلیون و ۶۶۵هزار تن بوده است افزود: هم اکنون ۱۸ فروند کشتی حامل غلات در لنگرگاه‌های بندر امام خمینی در انتظار ورود به اسکله و تخلیه محموله‌های خود هستند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه از مجموع واردات غلات در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۳۳۳هزار تن گندم ، ۲۸۸هزارتن روغن خام نباتی و ۲۶۴هزار تن شکر بوده است افزود: امسال میزان واردات غلات مورد نیاز کشور به علت خشکسالی در سال زراعی گذشته و کاهش تولیدات محصولات اساسی کشاورزی‌، افزایش خواهد یافت.
جهان نژادیان افزود: براساس برنامه ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی ایران‌، تا پایان امسال دو میلیون تن غلات دیگر از طریق بندر امام خمینی به منظور تامین نیازهای داخلی وارد کشور می‌شود.
حدود ۸۵ درصد حجم کالاهای اساسی(غلات و نهاده‌های دامی) مورد نیاز کشور از طریق بندرامام خمینی وارد کشور می‌شود.
هم اکنون حدود چهار میلیون تن کالای اساسی (غلات و نهاده های دامی و و خوراک طیور) در انبارهای بندر امام خمینی وجود دارد که توسط شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای در حال حمل به نقاط مختلف کشور هستند.
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری روز جمعه در بازدید از بندر امام خمینی بر حمل یکسره کالاهای اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور با هدف کاهش هزینه ها و جلوگیری از تکانه های منفی در بازار تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار