۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
مدیرکل گمرک بوشهر:

۴.۶ میلیارد دلار کالا از بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال، حدود ۱۳.۳ میلیون تن کالا به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار به ۱۰ کشور صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۱۰۰

۴.۶ میلیارد دلار کالا از بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شد
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به تسهیل در روند ترخیص کالا‌های اساسی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۲۳۴ هزار تن کالا از گمرک بوشهر ترخیص شده است.

وی ارزش کالا‌های یاد شده را ۵۶۶ میلیون دلار دانست و بیان کرد: این کالا‌ها از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۱ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر عمده کالا‌های وارداتی را برنج، چای، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی، انواع بلبرینگ، انواع پمپ و واترپمپ خودرو دانست.

قره‌بیگی از افزایش ۸۷ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال ۱۳.۳ میلیون تن کالا به ارزش افزون بر ۴.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی با بیان اینکه این کالا‌های صادراتی با احتساب میعانات گازی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۵ و از نظر ارزشی ۸۷ درصد افزایش داشته است، افزود: حجم صادرات بدون احتساب میعانات گازی گمرکات استان حدود ۱۳.۲ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۸۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات را محصولات صادراتی دانست و خاطر نشان کرد: این کالا‌ها به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار