۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

اختصاص امکانات ۱۵ بندر فلوریدا برای حل بحران بنادر در آمریکا

در پی افزایش بحران ازدحام در اکثر بنادر آمریکایی به علت معطلی چند هفته‌ای کشتی‌ها برای تخلیه بار، با اعتراض شدید وارد کنندگان کالا‌ها به ویژه لوازم جشن کریسمس، امکانات ۱۵ بندر فلوریدا برای هدایت و تخلیۀ کشتی‌های مستقر در سایر بنادر اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۰۸۸

اختصاص امکانات ۱۵ بندر فلوریدا برای حل بحران بنادر در آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل مان؛ در حال حاضر صاحبان کالا با دغدغه و استرس بیش از حد  تلاش خود را برای تخلیه کالا‌های جشن کریسمس به کار گرفته‌اند، اما متاسفانه هفته‌هاست که منتظر تخلیه بار‌های خود هستند و بنادر آمریکا نیز به  دلیل شیوع کرونا و کمبود نیروی انسانی قادر به پاسخگویی نیستند.

در این ارتباط اتحادیه وارد‌کنندگان کالا‌های ورزشی، اسباب بازی، کالا‌های مربوط به کریسمس اعتراض شدید خود را به  مسئولان حمل ونقل و بنادر آمریکایی اعلام کرد‌ند.

بر اساس این گزارش در پی اعتراضات شدید و شکایت از عدم پاسخگویی مسئولان بندری، برای کاهش ازدحام، امکانات ۱۵ بندر فلوریدا برای هدایت کشتی‌هایی که در زنجیرۀ تامین کالا منتظر تخلیه در سایر بنادر هستند، در نظر گرفته شده است.

"جان سیمون فرین" کارشناس و تحلیلگر ارشد  دریایی با اشاره به اینکه ازدحام بنادر تنها شامل آمریکا نمی‌شود بلکه بسیاری از بنادر کشور‌های اروپایی در حال حاضر با کمبود کارگر برای تخلیه بار و ادامه شیوع بیماری کرونا مواجه هستند، گفت: اختلال در بنادر آمریکایی بیش از سایر کشور‌ها مشاهده می‌شود و در حال حاضر بسیاری از تامین کنندگان کالا که از کشور‌های مختلف برای مراسم کریسمس واردات کالا داشتند در انتظار تخلیه بار و توزیع آن به مراکز توزیع هستند. اما متاسفانه همگی نگران تأخیر در تخلیه کالا‌ی خود هستند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه حمل و نقل جاده‌ای نیز در اکثر ایالت‌های آمریکایی نمی‌تواند به کمک حمل و نقل دریایی بشتابد که همین کار نیز باعث ایجاد بحران تخلیه بار و معطلی کشتی‌ها در بنادر آمریکایی شده است.

وی در ادامه  افزود: در پی اعتراض و شکایت تجار و مشتریان آمریکایی و نیز صاحبان کسب و کار کمپینی برای مقابله با بحران زنجیرۀ حمل و نقل در آمریکا تشکیل شده که فعالیت‌های خود را برای کاهش این بحران معطوف می‌کند.

 در همین حال "مایکل روبین" مدیر‌عامل شورای بنادر فلوریدا با اشاره به اینکه بسیاری از کالا‌های ورزشی، مبلمان، اسباب بازی و درختان مصنوعی مربوط به کریسمس و سایر کالا‌ها در سواحل کالیفرنیا هفته‌ها منتظر تخلیه و بارگیری هستند، یاد‌آور شد: شورای بنادر فلوریدا تصمیم گرفت امکانات ۱۵ بندر برای هدایت کشتی‌ها به منظور تخلیۀ هرچه زودتر کالا‌های مشتریان آمریکایی  اختصاص یابد.

وی گفت: تمامی امکانات برای تخلیۀ کشتی‌هایی که از سایر ایالت‌ها راهی بنادر فلوریدا می‌شوند به کار گرفته می‌شود تا لوازم و تجهیزات مربوط به سال نو میلادی طعمه سهل‌انگاری در تخلیه بار نشود.

وی در ادامه گفت: ۱۵ بندر این ایالت به طور تمام وقت از تاریخ  نهم اکتبر در خدمت مشتریان کالا‌ها قرار دارند.

از سوی دیگر "راندی سانتیس" فرماندار فلوریدا نیز اعلام کرد: به منظور کاهش تأثیرات همه‌گیری کرونا و به کارگیری کارگران جدید برای تخلیۀ بار کشتی‌ها ۲۵۰ میلیون دلار کمک مالی در اختیار ۱۵ بندر این ایالت قرار می‌گیرد تا  به حل بحران ناشی از ازدحام بنادر کمک کند.

فرماندار فلوریدا در پایان گفت: ازدحام بنادر و شیوع کرونا باعث شد تا سرمایه گذاری در بنادر آمریکایی به شدت پیگیری شود که در این ارتباط شورای بنادر فلوریدا تصمیم دارد در مرحله اول ۳.۳ میلیارد دلار برای بازسازی، تعمیر اسکله و ایجاد پایانه‌های کانتینری سرمایه گذاری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار