۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

سخت و شیرین دریانوردی از زبان فرمانده نفتکش

سخت و شیرین دریانوردی از زبان فرمانده نفتکش
کاپیتان کشتی های نفتکش با بیان اینکه دولت با ایجاد جاذبه های شغلی، شرایطی را رقم بزند که سختی های شغل دریانوردی قابل تحمل باشد، گفت: باید با الگو برداری صحیح از کشورهای توسعه یافته در ابعاد فنی، ایمنی، تکنیک های دریانوردی، مدیریت نیروی انسانی، روش های جذب نیروی کار و...با علم روز پیش برویم و از روش های سنتی دوری جوییم.
کد خبر: ۹۱۰۸۳
به گزارش مانا، مهرداد هوشیار ضمن تبریک روز جهانی دریانوردی و آرزوی موفقیت برای جامعه دریایی و به ویژه دریاییان، اظهار داشت: دریانوردی از جمله مشاغل سخت در دنیا به شمار می رود و این سختی برای ایرانیان با توجه به وابستگی های خانوادگی بیشتر از سایرین است و اقتضای حرفه دریانوردان اینگونه بوده که باید مدت طولانی از محیط خانواده دور باشند و روی دریا زندگی کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این تلاطم دریا، گرمای بسیار زیاد، شرایط آب و هوایی خاص، بی خوابی‌های طولانی مدت هنگام عملیات و تعمیرات فنی و تخصصی و...از دیگر سختی های شغل دریانوردی به شمار می رود.
این فرماندۀ کشتی‌های نفتکش با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات حرفه دریانوردی، طولانی بودن مدت زمان حضور روی کشتی است که باعث محدودیت ارتباط با تعداد مشخصی از افراد است و تعاملات اجتماعی را کاهش می دهد، عنوان کرد: در عین حال شغل دریانوردی با شرینی های خاصی نیز همراه است که نباید از آن غافل بود.
هوشیار افزود: توسعه ارتباطات در دنیای امروز باعث شده تا از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی بتوان ارتباط بهتری با اعضای خانواده، افراد مختلف و دنیای پیرامون در طول مدت حضور روی کشتی برقرار کرد، گفت: همچنین دیدن نقاط مختلف و زیبای دنیا، آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ کشورهای مختلف و...باعث می شود شخصیت انسان جهاندیده شود و پرورش یابد و در عین حال تفکری خاص شکل گیرد.
وی با بیان اینکه دریانوردان ایرانی در مقایسه با دریانوردان سایر کشورها که در عرصه بین‌المللی فعالیت می کنند از حقوق و مزایای کمتری برخوردار هستند، گفت: در عین حال شغل دریانوردی در ایران نسبت به سایر مشاغل و به ویژه مشاغل دولتی از دستمزد بهتری برخودار است و همین مساله می تواند رفاه مالی بیشتری برای خانواده دریانوردان رقم بزند.
توصیه به جوانان در راستای انتخاب شغل دریانوردی
این کاپیتان کشتی های نفتکش با تاکید بر اینکه دریانوردی یک شغل حرفه‌ای است و باید با زندگی حرفه‌ای دریانوردان نیز همراه باشد، اظهار داشت: نباید تنها به جنبه های مالی این شغل فکر کرد و در صورتی که علاقه وجود نداشته باشد قطعا با شکست همراه خواهد بود.
هوشیار ادامه داد: به تمامی جوانان توصیه می کنم با چشم باز، تحقیق و پرسش از دریانوردان با سابقه و بر اساس آگاهی این شغل را انتخاب کنند تا بتوانند روی دریا زندگی کرده و در شغل انتخابی خود موفق باشند.
ضرورت ایجاد جاذبه شغلی برای تحمل سختی های دریانوردی
وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید با ایجاد جاذبه های شغلی، شرایطی را رقم بزند که سختی های شغل دریانوردی قابل تحمل باشد، خاطرنشان کرد: الگو برداری صحیح از کشورهای توسعه یافته باید در دستورکار قرار گیرد و در ابعاد فنی، ایمنی، تکنیک های دریانوردی، مدیریت نیروی انسانی، روش های جذب نیروی کار و...با علم روز پیش برویم و از روش های سنتی دوری جوییم.
دریانوردان در کشورهای مختلف از پرداخت مالیات معاف هستند
این فرمانده کشتی های نفتکش با بیان اینکه در کشورهای مختلف، دریانوردان با توجه به شرایط شغلی واستفاده بسیار کم از خدمات شهری و رفاهی با توجه به حضور طولانی مدت روی دریا از پرداخت مالیات معاف هستند، تصریح کرد: در کشور ما نیز باید دولت و مجلس نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشند و دریانوردان را همانند سایر کشورها از پرداخت مالیات معاف کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار