۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت آبی و زرد کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در وضعیت آبی و زرد کرونایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۰۷۹

شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت آبی و زرد کرونایی

دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: شهر‌های بندری شادگان و هندیجان و دروضعیت آبی و شهر‌های خرمشهر، اروندکنار، چوئبده، آبادان، ماهشهر و بندر امام خمینی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

وی گفت: خوشبختانه هیچ کدام از نقاط ساحلی خوزستان در وضعیت نگران کننده نارنجی یا قرمز کرونایی قرار ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با اشاره به اینکه ساکنان شهر‌های بندری و ساحلی خوزستان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند خواستار اجرایی شدن همه دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا و عدم ساده انگاری شد.

ابول نژادیان در ادامه افزود: تاکنون هیچ مصوبه‌ای از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا برای ازسرگیری فعالیت شناور‌ها و قایق‌های گردشگری و تفریحی در مناطق ساحلی خوزستان صادر نشده است و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های قبلی همچنان پابرجا است.

وی با بیان اینکه تست PCR از کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان گرفته می‌شود، افزود: از همه خدمه کشتی‌ها در فاصله ۴۰ مایلی ساحل استان تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن کرونا، کشتی ایزوله می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون کرونا برای ساکنان بالای ۱۵ سال در شهر‌های ساحلی خوزستان بدون محدودیت انجام می‌شود خواستار مشارکت مردم در واکسیناسیون با هدف مهار این ویروس کشنده شد.

وی همچنین خواستار تداوم ضدعفونی محوطه‌های بندری، انبار‌ها و محل تردد خدمه کشتی‌های خارجی در بنادر خوزستان شد.

ابول نژادیان گفت: در صورت مشارکت مردم و عمومیت یافتن واکسیناسیون، همه شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار