۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

افزایش ۱۰ برابری سود برخی شرکت‌های بزرگ کانتینری

سود شرکت‌های کشتیرانی Hapag-Lloyd آلمان و CMA CGM فرانسه در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ حداقل ۱۰ برابر افزایش یافت و شرکت مرسک نیز اعلام کرده تا پایان سال سود ۱۰ میلیارد دلاری کسب خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۰۶۸

افزایش ۱۰ برابری سود برخی شرکت‌های بزرگ کانتینری


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه Xeneta که به بررسی شاخص‌های حمل و نقل دریایی می‌پردازد با انتشار گزارشی ضمن اشاره به اینکه درآمد و سود شرکت‌های بزرگ کانتینری در ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته یاد‌آورشد: سود شرکت‌های بزرگ کانتینری که تاکنون اعلام نشده کمتر از شرکت‌های فوق نیست.

این گزارش با تاکید بر اینکه ازدحام بنادری مانند لس‌آنجلس، لانگ بیچ، نیویورک و هامبورگ در حال حاضر بالا است، تاکید کرد: نرخ‌های حمل و نقل کانتینری همچنان سرسختانه بالا می‌رود.

در این راستا اگرچه شرکت‌های کشتیرانی جهان سود هنگفتی را از محل افزایش نرخ جابه‌جایی کالا به دست می‌آورند، اما فراموش نکنیم افزایش نرخ‌ها فشار مضاعفی را بر مصرف کنندگان کالا در سراسر جهان وارد می‌کند.

"اتریک برگلوند" فعال حمل و نقل دریایی و مدیرعامل یک شرکت مستقر در اسلو در این زمینه توضیح می‌دهد در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش نرخ‌ها، ازدحام در بنادر، تقاضای بیشتر از عرضه در بخش حمل و نقل کانتینری بودیم که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون یک رکورد شکنی از خود برجای گذاشته و به نظر می‌رسد مشتریان برای جابه‌جایی کالا‌های کریسمس که امسال به دنبال کاهش میزان واگیری کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود در ماه‌های آینده نرخ حمل و نقل کانتینری دوباره بالا رود و سود شرکت‌های کشتیرانی مجدداً افزایش یابد.

از سوی دیگر گزارش‌های Xeneta حاکی از افزایش میزان سفارش کشتی‌های کانتینری است برای مثال از ابتدای سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰۰ کشتی کانتینری سفارش داده شده است.

Xeneta در ادامه از تغییر رویکرد برخی شرکت ها‌ی بزرگ کانتینری گزارش داده که نرخ‌های خود را نقدی و به روز کرده و از انعقاد قرار‌داد به صورت اعتباری پرهیز می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار