۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

خلیج فارس در استان بوشهر به تدریج مواج و متلاطم می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت پنجشنبه ۱۵ مهرماه به سبب وزش باد‌های نسبتاً شدید تا شدید بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر دریا مواج و متلاطم خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۰۶۰

خلیج فارس در استان بوشهر به تدریج مواج و متلاطم می‌شود
محمدرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اَشاره به وضعیت جوی استان بوشهر و خلیج‌فارس اظهار داشت: از اواخر وقت فردا پنج شنبه به تدریج سرعت وزش باد‌های شمالی روی دریا افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا اوایل وقت دوشنبه هفته آینده، سواحل استان بوشهر طی این مدت در برخی از ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.  

وی بیان کرد: طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ارتفاع موج دریا بیش از ۲.۵  متر افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خاطر نشان کرد:  توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از تردد‌های غیرضروری اجتناب کنند.

انصاری به وضعیت جوی امروز پرداخت و افزود: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت است.

وی ارتفاع موج دریا را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر دانست و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۳، مد اول دریا ساعت ۰۷:۴۶، جزردوم ساعت ۱۳:۵۸ و مد دوم ساعت ۲۰:۰۸ خواهد بود..

ارسال نظرات
آخرین اخبار